B.1.1. Programların Tasarımı
ve Onayı
Üniversitemizin
önlisans, lisans ve lisansüstü programlarının eğitim amaçlarının saptanmasında
ve müfredatlarının oluşturulmasında YÖK tarafından hazırlanan Türkiye
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) referans alınmaktadır. Bu
doğrultuda üniversitemizin genelinde
programların tasarımı ve onayı süreçleri amaç ve öğrenme çıktıları dikkate
alınarak yürütülür (B.1.1.1.) (B.1.1.2.). Öte yandan programın tasarımı
ve onayına yönelik olarak tüm paydaşlardan görüş alınır, alınan görüşler
üniversitemizin amaç ve misyonuna göre değerlendirilir. Üniversitemizde
programların tasarlanması ve onaylanması sürecinde önce mevzuata uygun bir
şekilde ilgili akademik birim tarafından hazırlanan dosya ve ekleri görüşülmek
üzere üniversitemizin Eğitim Komisyonuna gönderilir (B.1.1.3.). Üniversitemizin
Paydaş Yönergesinde yer alan danışma kurulunun önerilerine göre de taslak
program senatonun onayından geçtikten sonra uygulamaya konulur (B.1.1.4.).
Ayrıca eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğini artırmak ve sürekliliğini
sağlamak amacıyla taslak “Siirt Üniversitesi Program
Açma, Kapatma, Eğitim-Öğretim Planı Oluşturma ve Güncelleme Yönergesi”
çalışmalarına da başlanmıştır. Üniversitemizde program açma ve kapatmayla
ilgili tüm işlemler “Bölüm/Program/Anabilim Dalı Açılması İş Akış Sürecine”
göre gerçekleştirilmektedir (B.1.1.5.).
Üniversitemiz
bünyesinde herhangi bir programa ilişkin hedef kazanımlar önceden bellidir ve hedef
kazanımlara ulaşılıp ulaşılmadığının tespitinde öğretim elemanlarının görüş ve
öenerilerinden yararlanılmaktadır. Programın işleyişinde görülen eksikliklerle
ya da aksaklıklarla ilgili güncellemeler öğretim elemanlarıyla yapılan
toplantılarla değerlendirilir, gerekli düzeltme ve güncellemeler için üst birimlerle
iletişime geçilir. (B.1.1.6.). Programda hedeflenen kazanımların ve
çıktıların nasıl izeleneceğine yönelik planlamalar mevcuttur ve kazanımların
ifade ediliş tarzı bilişsel, duyuşsal ve devinimsel özelliklere göre
belirlenmiştir. Ayrıca program düzeyinde yeterliliklerin hangi eylemlerle
kazandırılabileceğini ifade eden yeterlilik-ders-öğretim yöntemi matrisleri de belirtilmiştir. Alan
farklılıklarına göre yeterliliklerin hangi eğitim türlerinde (örgün, karma,
uzaktan) kazandırılabileceği tanımlıdır. Programların tasarımında, fiziksel ve
teknolojik olanaklar (erişim, sosyal mesafe vb.) göz önünde bulundurulmakta
olup söz konusu tüm faaliyetlerle ilgili izleme, değerlendirme ve iyileştirme
süreçleri bölüm olarak yapılan kurul toplantılarında ve birim kalite komisyonlarında
ele alınarak izleme ve düzeltme faaliyetleri anında yapılmaktadır (B.1.1.7.)
(B.1.1.8.). Bunun yanı sıra üniversitemizde Bologna kritelerinin sağlanması
için tüm program tasarım ve onay süreçleri “Siirt Üniversitesi Avrupa Kredi
Transfer Sistemi (AKTS/ECTS) Yönergesi” dikkate alınarak tamamlanır. Ayrıca Bologna
koordinatörü de program bilgi
paketlerini kontrol ederek sürekli iyileştirme süreçlerinin başlatılmasını
sağlamaktadır (B.1.1.9.) (B.1.1.10.).
B.1.2. Programın Ders
Dağılımı Dengesi
Üniversitemizin
tüm akademik birimlerinin ders dağılımları Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) 2547
sayılı kanunu ile Siirt Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliği ve Siirt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliğine göre yapılmaktadır (B.1.2.1.) (B.1.2.2.). Üniversitemizin
akademik program ve ders bilgi paketleri ders dağılım dengesi dikkate alınarak
hazırlanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli derslerin dağılımı akademik birimlerin
kararları gözetilerek Eğitim Komisyonu incelemesinden
geçtikten sonra senato kararıyla uygulamaya konulmaktadır (B.1.2.3.). Üniversitemizde
derslerin ve programların içeriklerine göre uygulamalı eğitimler ve staj
uygulamaları da yapılmaktadır. Ön lisans ve lisans programlarında okutulması
planlanan ortak seçmeli ders havuzundaki derslerin özellikleri, derslere kayıt
koşulları ve ders sorumlularına ilişkin usul ve esaslar Siirt
Üniversitesi Ortak Seçmeli Dersler Yönergesi doğrultusunda belirlenmiştir. Aynı
şekilde üniversitemiz bünyesinde açılan ortak seçmeli dersler ve birim bazında
açılan seçmeli dersler kapsamında öğrencilere aktarılabilir beceriler
kazandırmak adına seçenekler sunulmaktadır (B.1.2.4.) (B.1.2.5.) (B.1.2.6.).
Üniversitemizin
bölümlere yönelik hazırlanmış ders kataloglarında derslerin içerikleri ile
ilgili bilgiler bulunmaktadır ve ders kayıt dönemlerinde öğrencilerin bu
dersleri seçmeleri teşvik edilmektedir (B.1.2.7.). Eğitim fakültemizde
öğrenci merkezli ders programları yapılarak öğrencilerin istedikleri gün ve
saatte ders görmelerine fırsat tanınmıştır. Böylece öğrencilerin akademik
olmayan etkinliklere zaman ayırmaları sağlanmaktadır (B.1.2.8.). Ortak
müfredatta belirtilen seçmeli ders havuzlarına akademik personelin sahip olduğu
uzmanlık alanları esas alınarak yeni ve çeşitli dersler eklenmektedir. Ders
dağılımlarının öğretim elemanlarının uzmanlık alanları, ders yükleri, idari
görevler ve iş yükleri dikkate alınarak dengeli ve mümkün olduğunca eşit bir
şekilde dağılımını sağlamak amacıyla bölüm başkanları ve bölüm kurulu
toplantılarında görüşülüp karara bağlanmaktadır. Üniversitemizin program ve bilgi
paketleriyle ilgili bilgilendirmeler sosyal medya hesapları ve diğer iletişim
araçlarıyla yapılmaktadır (B.1.2.9.) (B.1.2.10.). Programların ders
dağılım güncellenmesi dönem sonunda yapılan bölüm toplantılarında ele
alınmaktadır. Programların ders planlarında, tüm derslerin kredileri ve AKTS
değerleri, zorunlu-seçmeli ders bilgileri Bologna koordinatörlüğü öncülüğünde açık
ve şeffaf bir şekilde izlenmekte ve kontrol edilmektedir (B.1.2.11.).
B.1.3. Ders Kazanımlarının Program
Çıktılarıyla Uyumu
Üniversitemizde
ders bilgi paketleri oluşturularak ders öğrenme çıktıları listelenmektedir.
Ders bilgi paketleri ilgili bölümlerin Web sayfalarında güncel bir şekilde
paylaşılmaktadır ve TYYÇ ile program yeterlilikleri ilişkisi açıkça belirtilmektedir.
Ders öğrenme çıktıları ile program çıktılarına ilişkin eşleştirmeler mevcut
olup ders öğrenme çıktılarının program çıktılarıyla olan uyumları ilişki düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında değişen bir
düzeyde derecelendirilmektedir (B.1.3.1.) (B.1.3.2.) (B.1.3.3.). Programda
yer alan derslerin öğrencilerimiz tarafından anketler aracılığıyla
değerlendirmesi yapılmaktadır. Uygulanan ders değerlendirme anketleri sayesinde
dersin uygulamaya katkısı ve dersin kazanımlara uygunluğu tespit edilir.
Değerlendirme anketleri amaç ve içerik bakımından sürekli bir şekilde
izlenmekte ve yeni dönemde öğretim elemanlarının bu değerlendirme anketlerini
kullanarak derslerini iyileştirmeleri sağlanmaktadır (B.1.3.4.) (B.1.3.5.).
Üniversitemizde program
yeterliliklerine ulaşılıp ulaşılmadığı dönem sonunda yapılan sınavlarla
belirlenmeye çalışılmaktadır. Programın eğitim amaçlarına ilişkin hedeflerine
ne kadar ulaşıldığı ve öğrencilerin toplumun ihtiyaçlarına ne kadar cevap
verdiği mezunların iş bulma durumu ve dış paydaş memnuniyet anketleri gibi
süreçlerle izlenmektedir. Ders
kazanımlarının program çıktılarıyla uyumunun izlenebilmesi ve iyileştirilmesi
için üniversitemizin mezun bilgi sisteminden de yararlanılmaktadır. Mezun bilgi
sisteminin aktif hale gelmesi için mezun durumda olan öğrencilerin mezun bilgi
sistemine kayıt yapmaları için teşvik edilmektedir (B.1.3.6.). Bunun yanı
sıra ders kazanımlarına ve eğitim
türlerine (örgün, uzaktan, karma) uygun sınav yöntemleri planlamakta ve uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının zaman ve kişiler arasında tutarlılığı ve
güvenirliği sağlanmaktadır (B.1.3.7). Bu iyileştirmelerin duyurulması,
uygulanması, kontrolü, hedeflerle uyumu ve alınan önlemler irdelenmektedir (B.1.3.8.). Diğer
taraftan üniversitemizde ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu Bologna
sürecine ugun olacak şekilde de düzenlenmektedir. Böyelece sürdürülebilir uygulamalarla
ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu Bologna kriteleriyle tutarlılık
gösterecek şekilde sağlanmaya çalışılmaktadır (B.1.3.9.).
B.1.4. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders
Tasarımı
Üniversitemiz
bünyesindeki tüm akademik birimlerin iş yükü, ders saatleri ve kredileri Siirt
Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Siirt Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Siirt Üniversitesi Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS) Yönergesine göre
yapılmaktadır (B.1.4.1.) (B.1.4.2.) (B.1.4.3.). Bu çerçevede Siirt
Üniversitesi AKTS/ECTS yönergesinin 9.maddesinde “AKTS/ECTS kredilendirilmesinde yarıyıllar esas alınır. Yarıyıl
esasına göre eğitim yapan kurumların bir yarıyıllık eğitimi en az 30 AKTS
kredisine eşdeğerdir. Yıl esasına göre eğitim yapılan kurumların bir akademik
yıllık (iki yarıyıl) eğitimi en az 60 AKTS kredisine eşdeğerdir.” denilerek
öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımında dikkat edilmesi gereken temel ölçüt belirlenmiştir.
Aynı şekilde üniversitemizin AKTS/ECTS yönergesinin 10.maddesinde “Bologna
Bilgi Sistemi üzerinden yayınlanan ilgili programın Ders Bilgi Paketi’nde
tanımlanan öğrenim çıktılarını sağlamak üzere bir öğrencinin üstlenmesi gereken
iş yükü göz önüne alınarak hesaplama yapılır. Bir dersin bu hesaplama yoluyla bulunan
AKTS kredisi tam sayı olarak verilir.” ifadesine de yer verilerek derslerin
bilgi paketlerinde yer alması beklenen iş yükü hesabına açıklık getirilmiştir (B.1.4.3.).
Üniversitemizde ders tasarımlarını AKTS/ECTS temelinde yürütmek
amacıyla AKTS/ECT koordinatörlüğü kurulmuştur. Bu koodinatörlük bir rektör
yardımcısı, iki doktor öğretim üyesi ve öğrenci işleri daire başkanından oluşan
bir ekiple çalışmalarını sürdürmektedir (B.1.4.4.). Ayrıca
üniversitemizin bölüm ve birimlerinde de öğrenci iş yüküne dayalı ders
tasrımınlarının hazırlanması amacıyla Bologna işlemlerinden sorumlu olacak öğretim
elemanları arasında görev paylaşımları yapılmaktadır. Öte yandan öğrenci iş
yükü staj, projeler, mesleki uygulamalar ile değişim programları da dikkate
alınarak oluşturulmaktadır. İş yüküne dayalı ders tasarımlarında eksikliklerin
veya aksaklıkların yaşanmaması için bölümlerimiz ve birimlerimiz AKTS/ECTS
koordinatörlüğüyle işbirliği halinde çalışarak gerekli dönütleri ve düzeltmeleri
sağlamaktadır (B.1.4.5.) (B.1.4.6.). Aynı
zamanda iş yüklerinin tasarımında uzaktan eğitimle ortaya çıkan çeşitlilikler
de göz önünde bulundurulmakta, üniversitemizin öğrenci bilgi sistemi (OBS) iş
yüklerinin hesaplanmasına ve sisteme işlenmesine olanak tanımaktadır (B.1.4.7.) (B.1.4.8.).
B.1.5. Programların İzlenmesi ve
Güncellenmesi
İç paydaşlar ile
dış paydaşların uygulanan programların ve gerçekleştirilen eğitim-öğretim faaliyetlerinin
iyileştirme sürecine katılımı iç paydaşların memnuniyeti ve dış paydaşların
önerileri çerçevesinde sürekli güncel tutulmaktadır (B.1.5.1.) (B.1.5.2.). Gözden
geçirme faaliyetleri her dönem başında yapılan genel değerlendirme
toplantıları, aylık bölüm başkanları ve akademik danışmanlık toplantıları
aracılığıyla yerine getirilmektedir. İç ve dış paydaşlardan gelen öneri ve dilekler
bu toplantılarda değerlendirilerek iyileştirme ve güncelleme faaliyetleri
gerçekleştirilmektedir. Ayrıca eğitim ve öğretim ile ilgili istatistiki
göstergeler ölçme ve değerlendirme uygulama ve araştırma merkezi tarafından (her
yarıyıl açılan dersler, öğrenci sayıları, başarı durumları, geri besleme
sonuçları, ders çeşitliliği, ilişki kesme sayıları/nedenleri gibi)
periyodik ve sistematik şekilde izlenmekte ve ilgili birimlerce tartışılmaktadır. (B.1.5.3.)
(B.1.5.4.).
Üniversitemizin
farklı programlarında da öğrenim gören öğrencilerin niteliklerinin belirlenmesi,
izlenmesi, verimliliğin artırılması ve paydaş beklentilerinin anlaşılması için
paydaş analizleri uygulamaları yapılmaktadır. Paydaş analiziyle programların
izlenmesi ve gereksinimlere cevap vermesi sağlanmaktadır (B.1.5.5.). Diğer
taraftan öğrencilerin ders içerikleri dağılımı ve ders programları, akademik ve
idari personel ilişkileri gibi hususlardaki memnuniyetlerinin analizi için de
çevrim içi öğrenci memnuniyet anketleri uygulanmaktadır. Anketlerin sonuçları
bir bütün olarak değerlendirirlerek gerekli düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılmaktadır
(B.1.5.6.)
(B.1.5.7.). Aynı zamanda program ve derslere ilişkin öneriler paydaş
görüşleri doğrultusunda “Bölüm/Program/Anabilim Dalı Açılması İş Akış Sürecine”
göre değerlendirilmekte ve Eğitim Komisyonunun onayıyla senatoya sunulmaktadır.
(B.1.5.8.)
(B.1.5.9.).
B.1.6. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin
Yönetimi
Üniversitemizde
eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimiyle ilgili tüm kurul, komite ve
komisyonlar 2547 sayılı kanun hükümlerince görev yapmaktadır. Siirt Üniversitesi
eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi 2023-27 Stratejik Planındaki hedefler
doğrultusunda rektör, ilgili rektör yardımcısı ve dekanlar tarafından
yürütülmektedir (B.1.6.1.) (B.1.6.2.). Fakültelerde bölüm başkanlıkları
ile çeşitli komisyon ve kurullar da eğitim-öğretim süreçlerinde rol almaktadır.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimine ilişkin organizasyonel yapılanma
Akademik Yönetim Organizasyon Şeması içinde gösterilmiştir (B.1.6.3.) (B.1.6.4.).
Bunun yanı sıra üniversitemizde eğitim ve öğretim süreçlerin işleyişine katkı
sağlayan Engelsiz Üniversite ve Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü (Erasmus, Mevlana, Farabi Değişim Programları)
olmak üzere iki birim de bulunmaktadır (B.1.6.5.) (B.1.6.6.) (B.1.6.7.). Eğitim
ve öğretim süreçlerinin işleyişinde ise ders tanıtım formlarından
yararlanılmaktadır. Ders öğrenme kazanımlarının program çıktıları ile
eşleştirilmesi ders tanıtım formları ile yapılmakta olup Bologna Süreci
içerisinde verilmektedir. Böylece eğitim ve öğretim süreçlerinin Avrupa Kredi
Transfer Sistemine (AKTS-ECTS) göre işlemesi sağlanmaktadır (B.1.6.8.).
Birim
ve bölümlerimizde iç ve dış paydaşlarla birlikte eğitim-öğretim süreçlerinin
daha iyi bir seviyeye ulaştırılması için toplantılar yapılmaktadır. Eğitim ve
öğretim süreçleri üst yönetimin koordinasyonunda yürütülmekte olup bu süreçlere ilişkin görev
ve sorumluluklar tanımlanmıştır (B.1.6.9.) (B.1.6.10.). Bu kapsamda eğitim ve
öğretim süreçlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için Siirt
Üniversitesi Eğitim Komisyonu Yönergesine göre hareket edilmektedir. Siirt
Üniversitesi Eğitim Komisyonu Yönergesi doğrultusunda üniversitemizin Eğitim Komisyonu;
Rektör tarafından görevlendirilen eğitim öğretimden sorumlu Rektör Yardımcısı
ile birlikte akademik birimlerde görevlendirilen ve tercihen birimlerinde
öğrenci işlerinden sorumlu idari görevlerde bulunan 12 öğretim
üyesi/görevlisinden oluşmaktadır. Komisyon Başkanlığı eğitim-öğretimden sorumlu
Rektör Yardımcısı, Raportörlüğü ise Öğrenci İşleri Daire Başkanı tarafından
yürütülmektedir (B.1.6.11.). Bununla birlikte üniversitemizde eğitim ve öğretim programlarının
tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetlerine
ilişkin kurum genelinde ilke ve esaslar iş akış süreçleriyle tanımlıdır (B.1.6.12.). Üniversitemizde eğitim
ve öğretim süreçlerinin yönetimine yönelik organizasyonel yapılanma ve iş
adımları şemaları güncel olarak birim ve bölümlerimizin web sayfalarında
bulunmaktadır (B.1.6.13.).
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ölçme-Değerlendirme Uygulama
ve Araştırma Merkezi ve Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
organizasyonel yapılanmasını tamamlamış olup eğitim ve öğretim süreçlerinin
yönetimine destek olmaktadır (B.1.6.14.) (B.1.6.15.) (B.1.6.16.). Aynı zamanda
üniversitemiz eğitim ve öğretim süreçlerini bütüncül bir anlayışla yönetmekte
olup gerekli bilgi yönetim sistemine (OBS-Öğrenci Bilgi Sistemi) ve uzman insan
kaynağına da sahiptir (B.1.6.17.).
Programların Tasarımı ve Onayı
Olgunluk
Düzeyi: Programların tasarım ve onay süreçleri sistematik
olarak izlenmekte ve ilgili paydaşlarla birlikte değerlendirilerek
iyileştirilmektedir.
Kanıtlar
· (3)B.1.1.1.Ders_İçerikleri_ve_AKTS
· (3)B.1.1.2.TYYÇ_Program_Yeterlikleri_İlişkisi
· (2)(3)B.1.1.3.Siirt_Üniversitesi_Eğitim_Komisyonu_Yönergesi
· (3)B.1.1.4.Siirt_Üniversitesi_Paydaş_Yönergesi
·
(3)B.1.1.5.Bölüm_Program_Açma_İş_Akış_Süreci
·
(4)B.1.1.6.Paydaş_Analizi_ve_Paydaş_Beklentisi_Formu
·
(4)B.1.1.7.Paydaş_Görüşleri_ve_İşbirliği_Çalışmaları
·
(4)B.1.1.8.Değerlendirme_Toplantıları
· (3)B.1.1.9.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistem_Yönergesi
·
(3)(4)B.1.1.10.Bologna_Toplantıları_ve_Alınan_Kararlar
Programın Ders
Dağılımı Dengesi
Olgunluk Düzeyi: Programlarda ders dağılım dengesi
izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
Kanıtlar
· (3)B.1.2.1.Önlisans_ve_Lisans_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği
· (3)B.1.2.2.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_
Yönetmeliği
· (3)B.1.2.3.Eğitim_Komisyonu_Yönergesi
· (3)B.1.2.4.Ortak_Seçmeli_Dersler_Yönergesi
· (3)B.1.2.5.Meslek_Yüksekokulları_Eğitim_Uygulama_ve_Staj_Yönergesi
· (2)(3)B.1.2.6.Staj_Okulları
· (3)B.1.2.7.Rekreasyon_Yönetimi_Bölümü_Bilgi_Paketi
· (3)B.1.2.8.Öğrenci_Merkezli_Ders_Programı_Uygulamaları
· (4)B.1.2.9.Komuoyunu_ve_Paydaşları_Bilgilendirme
· (4)B.1.2.10.Ders_Programlarının_İlan_Edilmesi_ve İyileştirilmesi
·
(3)(4)B.1.2.11.Bologna_Toplantı_Tutanakları
Ders Kazanımlarının Program Çıktılarıyla
Uyumu
Olgunluk
Düzeyi: Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
Kanıtlar
· (3)B.1.3.1.Ders_Planı
· (3)B.1.3.2.Ders_Program_Yeterlikleri_İlişkisi
· (3)B.1.3.3.Bologna_Ders_Bilgi_Paketi
· (4)B.1.3.4.İç_Paydaş_Anketleri
· (4)B.1.3.5.Dış_Paydaş_Anketleri
· (4)B.1.3.6.Mezun_Bilgi_Sistemi
· (3)B.1.3.7.Uzaktan_Eğitim_Sistemi_(ALMS)
· (4)B.1.3.8.Bölüm_Toplantı_Tutanakları
· (3)(4)B.1.3.9.Bologna_Toplantıları
Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı
Olgunluk
Düzeyi: Programlarda öğrenci iş yükü izlenmekte ve buna göre
ders tasarımı güncellenmektedir.
Kanıtlar
·
(3)B.1.4.1.Önlisans_ve_Lisans_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği
·
(3)B.1.4.2.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_
Yönetmeliği
·
(3)B.1.4.3.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistem_Yönergesi
·
(3)B.1.4.4.Siirt_Üniversitesi_Bologna_Komisyonu
·
(3)B.1.4.5.BESYO_Bologna_Koordinatörlüğü
·
(3)B.1.4.6.İlahiyat_Fakültesi_Bologna_Koordinatörlüğü
·
(3)B.1.4.7.Siirt_Üniversitesi_Öğrenci_Bilgi_Sistemi_(OBS)
·
(3)(4)B.1.4.8.Bologna_Toplantıları_ve_Alınan_Kararlar
Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi
Olgunluk
Düzeyi: Program çıktıları bu mekanizmalar ile izlenmekte ve
ilgili paydaşların görüşleri de alınarak güncellenmektedir.
Kanıtlar
· (4)B.1.5.1.Çalıştay_Panel_Faaliyetleri
· (4)B.1.5.2.İç_Değerlendirme_Raporları
· (4)B.1.5.3.Değerlendirme_Toplantı_Tutanakları
· (4)B.1.5.4.Çevrimiçi_Anketler
· (4)B.1.5.5.Paydaş_ Analiz_ Anketi
· (4)B.1.5.6.Mezun_Bilgi_Sistemi
· (4)B.1.5.7.Paydaş_Komisyon_Değerlendirme_Toplantısı
· (3)B.1.5.8.Siirt_Üniversitesi_Eğitim_Komisyonu_Yönergesi
· (3)B.1.5.9.Bölüm_Program_Açma_İş_Akış_Süreci
Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin Yönetimi
Olgunluk
Düzeyi: Kurumda eğitim ve öğretim yönetim sistemine ilişkin
uygulamalar izlenmekte ve izlem sonuçlarına göre iyileştirme yapılmaktadır.
Kanıtlar
·
(3)B.1.6.1.Üniversite_Organizasyon_Şeması
·
(3)B.1.6.2.Stratejik_Plan_Hazırlık_Süreçleri
· (2)(3)B.1.6.3.Fakülte_Eğitim_Komisyonu
· (4)B.1.6.4.Eğitim_Komisyonu_Toplantısı
·
(3)B.1.6.5.Engelsiz_Üniversite_Birimi
·
(3)B.1.6.6.Uluslararası_İlişkiler_Koordinatörlüğü
·
(3)B.1.6.7.Öğrenci_Değişim_Programları
·
(3)B.1.1.8.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistem_Yönergesi
·
(4)B.1.6.9.Memnuniyet_Anketi
·
(4)B.1.6.10.Değerlendirme_Toplantısı
· (3)B.1.6.11.Eğitim_Komisyonu_Yönergesi
· (3)B.1.6.12.İş_Akış_Şemaları
· (3)B.1.6.13.Organizasyonel_Yapılanma
· (3)B.1.6.14.Sürekli_Eğitim_Uygulama_ve_Araştırma_Merkezi
· (3)B.1.6.15.Ölçme_Değerlendirme_Uygulama_ve_Araştırma_Merkezi
· (3)B.1.6.16.Uzaktan_Eğitim_Uygulama_ve_Araştırma
Merkezi
· (3)B.1.6.17.Öğrenci_Bilgi_Sistemi_(OBS)