A.5.
Uluslararasılaşma
A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi
Üniversitemizde uluslararasılaşma misyonuna uygun
olarak uluslararası ilişkiler koordinatörlüğü kurularak işleyişine ilişkin usul
ve esaslar yönergeyle belirlenmiştir (A.5.1.1.) (A.5.1.2.). Uluslararası ilişkiler
koordinatörlüğünün bağlı olma hesap verme durumunu gösteren organizasyon şeması
ve buna bağlı görev tanımları bulunmakta web sitesinde ilan edilerek
paylaşılmaktadır (A.5.1.4.) (A.5.1.5.). Uluslararasılaşma
süreçlerinin yürütülmesine ilişkin uluslararasılaşma politikası ve gerçekleşen
faaliyetleri gösteren iş akış şemaları belirlenerek ilan edilmiş böylece
standartlaşma sağlanmıştır (A.5.1.3.) (A.5.1.6.).
Uluslararası hareketliliğin gerçekleşmesi için başvuru
takvimi, başvuru sonuçları, form ve kılavuzlar, el kitabı, engelli başvuru süreç
kılavuzu gibi hareketliliğe katılan öğrenci ve personellerin ihtiyaç duyacağı
bilgiler web sitesinde paylaşılmaktadır (A.5.1.7.) (A.5.1.8.) (A.5.1.9.) (A.5.1.10.) (A.5.1.11.). Uluslararası hareketlik
kapsamında Yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü için Yabancı Uyruklu Öğrenci
Sınavı yapılmakta ve sınavla ilgili bilgi ve duyurular web sitesinde ilan
edilmektedir (A.5.1.12.) (A.5.1.13.).
Uluslararasılaşma süreçleriyle ilgili
gerçekleştirilen hareketlilikleri takip etmek ve yönetmek üzere uluslararası
ilişkiler koordinatörlüğü bünyesinde; Erasmus+ Koordinatörlüğü, Farabi
Koordinatörlüğü, İkili İlişkiler Koordinatörlüğü, Mevlâna Koordinatörlüğü,
Yabancı Uyruklu Daimî Öğrenci Birimi kurulmuştur. Söz konusu yapılanma tüm
akademik birimlerde de temsil edilecek şekilde oluşturulmuştur (A.5.1.14.) (A.5.1.15.) (A.5.1.16.)
(A.5.1.17.) (A.5.1.18.) (A.5.1.19.) (A.5.1.20.) (A.5.1.21.).
Uluslararası ilişkiler koordinatörlüğü kapsamındaki
programlarda yurt dışı hareketliliğin gerçekleştirilmesi için ikili anlaşmalar
yapılmakta ve söz konusu kurumlar web sitesinde ilan edilmektedir. İkili
anlaşmalarla ilgili izleme ve iyileştirmeler yapılarak yeni kurumların
hareketlilik kapsamına alınması sağlanmaktadır (A.5.1.22.) (A.5.1.23.). Bunun yanı sıra uluslararasılaşma
süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla ilgili birim temsilcileri ile
bilgilendirilme toplantıları yapılmaktadır (A.5.1.24.).
Olgunluk Düzeyi (4):
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetsel ve organizasyonel yapılanması
izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları
Uluslararası ilişkiler koordinatörlüğüne,
faaliyetlerini yürütmek üzere mali, fiziksel ve insan kaynakları ayrılmış ve
dengeli bir şekilde paylaşılmıştır. İnsan kaynağı bakımından koordinatörlüğü
bağlı programları koordine etmek üzere akademik personeller tahsis edilmiş
ayrıca bir akademik ve iki idari personelle faaliyetlerini yürütmesi sağlanmaktadır 2023 yılında belirlenen
ihtiyaçlar doğrultusunda 2 akademik personel ataması yapılarak insan
kaynaklarının güçlendirilmiştir. (A.5.2.1.) (A.5.2.2.). Koordinatörlüğün fiziksel
kaynakları bakımından iş ve işlemlerini yürütebileceği 8 ofisi ve 1 eğitim
odası bulunmaktadır (A.5.2.5.). Rektörlüğe bağlı olarak
faaliyetlerini yürüten koordinatörlüğün çalışma usul ve esasları yönergeyle
belirlenmiştir. Böylece idari yönden kurumsallaşmasını tamamlamıştır (A.5.2.3.).
Koordinatörlüğe ayrılan mali kaynakları dengeli bir şekilde
dağıtılmış ve kaynaklarının izlenmesi için veri girişi, harcama ve
gerçekleştirme süreçleri farklı kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir.
Kaynaklar Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yürütülen Kurumsal
Mali Durum ve Beklentiler Raporu ile izlenmektedir (A.5.2.4.). Ayrıca Erasmus programı
kapsamında her akademik yıla ilişkin giden-gelen öğrenci ve personel verileri,
yurtdışındaki kurumlarla yapılan anlaşma sayıları yıl sonunda Dışişleri
Bakanlığı Türkiye Ulusal Ajansına rapor edilmektedir. İlgili rapor, Avrupa
Komisyonu raporlama aracı olan Mobility Tool üzerinden belirli tarihler
arasında tamamlanır. Rapor, Ulusal Ajans Uzmanlarınca değerlendirildikten sonra
Üniversitemize değerlendirme ve proje kapanış yazısı gönderilir.
Koordinatörlüğe ayrılan mali, fiziksel ve insan
kaynakları her yıl hazırlanan faaliyet raporlarıyla izlenmekte ve gerekli
iyileştirmeler yapılmaktadır (A.5.2.6.). (A.5.2.8.). Bu bağlamda 2023 yılında ikili ilişkiler
koordinatörlüğüne personel ataması yapılarak Uluslararasılaşma süreçlerinde
insan kaynaklarının iyileştirilmesi sağlanmıştır (A.5.2.7.).
Olgunluk Düzeyi (4): Kurumda uluslararasılaşma
kaynaklarının dağılımı izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
A.5.3. Uluslararasılaşma performansı
Üniversitemiz Stratejik Planında (2023-2027) yer
alan amaç ve hedefleri gerçekleştirmek üzere uluslararasılaşma faaliyetlerini
yürütmektedir. Bu bağlamda öğrenci ve personel değişim hareketliliği,
Uluslararası öğrenci kabulü, yabancı uyruklu akademik personel istihdamı,
sempozyum, kongre, iş birlikleri yayın ve proje faaliyetleri
gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizde uluslararasılaşma performansı faaliyet
raporları ve öz değerlendirme raporlarıyla izlenmektedir (A.5.3.25). (A.5.3.26).
Üniversitemizde, Erasmus+ programıyla öğrenci ve
personel hareketliliği gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda öğrenci staj
hareketliliğine 17 kişi, öğrenci öğrenim hareketliliği 6 kişi, idari personel
ders alma hareketliliği 16 ve akademik personel ders verme hareketliliği 13
olmak üzere toplamda 48 öğrenci ve personel hareketlilikten yararlanmıştır.
Üniversitemizde uluslararası hareketliliğinin iyileştirilmesi amacıyla 2023
yılında yeni ikili anlaşmalar yapılarak sürecin iyileştirilmesi sağlanmış
ayrıca ulusal ajans tarafından ilan edilen projelere başvuru yapılması
planlanmaktadır (A.5.3.1.).
Üniversitemizde uluslararası öğrenci kabulüne
ilişkin sürecin usul ve esasları Ön Lisans-Lisans Yurtdışından Öğrenci Kabul
Yönergesi ile Lisans Üstü Yurt Dışından Öğrenci Kabulü Yönergesi kapsamında
uygulanmaktadır (A.5.3.2.). (A.5.3.3.). Uluslararası öğrenci kabulü çerçevesinde 35 farklı
ülkeden 2658 yabancı uyruklu öğrenci aktif olarak eğitim görmektedir. Söz
konusu öğrencilerle ilgili izleme fakülte ve ülke bazında her yıl yapılarak
değerlendirilmektedir (A.5.3.4.) (A.5.3.5.) (A.5.3.6.). Öğrenci sayıları ve ülke
çeşitliliğini arttırmak üzere ticaret bakanlığı destekli uluslararası öğrenci
fuarlarına katılım sağlanması planlanmaktadır. Bu bağlamda 2024 yılı içerisinde
Kazakistan’da düzenlenen fuara katılım sağlanmıştır (A.5.3.7.).
Eğitim-öğretim ve araştırma geliştirme
faaliyetlerinde uluslararası tecrübe ve bilgi paylaşımını sağlamak üzere
Üniversitemizde 2023 yılı için 6 yabancı uyruklu akademisyen istihdam etmiştir (A.5.3.13.). İstihdam edilen yabancı
uyruklu akademisyenler ve üniversitemiz akademisyenleri uluslararasılaşma
performansına katkı sunmaktadır. Nitekim üniversitemizde görev alan yabancı
uyruklu öğretim elamanı, Dünya çapında hazırlanan “Mu’cemu’d-Davhati’t-Târihî li’l-Luğatil-Arabiyye”
projesine katkı sağlarken, Ziraat fakültemizin öğretim üyesi tarafından
Azerbaycan’da Ziraat Mühendisliği eğitimi verilmiştir (A.5.3.8.). (A.5.3.9.). Bununla birlikte uluslararası bilimsel çalışmalara
katkı sağlamak üzere projeler ve bu projelerden Q1, Q2,Q3 ve Q4 indeksli
dergilerde yayınlar yapılmaktadır. Ayrıca üniversitemiz akademik personeli
tarafından uluslararası alan indekslerine sahip dergilerde ve yayın evlerinde
yayınlar yapılmaktadır (A.5.3.10.) (A.5.3.11.) (A.5.3.12.).
Uluslararası yayın performansı üniversitemizin
AP-SİS otomasyonu ile ulusal ve uluslararası derecelendirme kuruluşların
verileri üzerinden takip edilmektedir. Bu bağlamda Üniversitemiz; URAP, TUBİTAK
Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi) ve uluslararası (SCIMAGO, Round
University Ranking (RUR), URAP Dünya Sıralaması, Webometrics, Times Higher
Education (THE), QS, QS Avrupa ve Orta Asya Sıralaması, USNEWS, NTU, ARWU başta
olmak üzere birçok derecelendirme kuruluşun verilerini kullanmaktadır. Siirt
Üniversitesi Webometrics sıralamasına göre dünya üniversiteleri arasında 2888. sırada
yer alırken Türkiye üniversiteleri arasında 92. sırada yer almaktadır.
Matematik alanında Üniversitemiz Shanghai Ranking göre 2023 yılında ilk 500 de
yer almıştır. Yükseköğretim ve araştırma kurumlarını araştırma performansı,
inovasyon çıktıları ve toplumsal etki olmak üzere 3 ana gösterge grubu
üzerinden değerlendiren Scimago 2023 sıralamasında Üniversitemiz araştırma
alanında Türkiye’de on ikinci sırada yer alırken, genel ortalamada da
Türkiye’de 33. üniversite olmuştur (A.5.3.14.) (A.5.3.15) (A.5.3.16.) (A.5.3.17.) (A.5.3.18.) Ayrıca Üniversitemiz;
mühendislik alanında birinci, matematik alanında Türkiye’de dördüncü, ziraat
fakültesi Toprak Bilimi alanında Türkiye’de sekizinci, kimya alanında ise
Türkiye’de yirmi dördüncü sırada yer almıştır (A.5.3.19.) (A.5.3.20.).
Uluslararasılaşma süreçlerini desteklemek,
gelişmeleri takip etmek ve Üniversitemizin uluslararası bilinirliğini arttırmak
üzere ulusal ve uluslararası iş birlikleri gerçekleştirilmektedir.
Üniversitemiz Yıldız Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencileriyle
gerçekleştirdiği iş birliği neticesinde Asya Pasifik Ekonomi İş birliği (APEC)
tarafından düzenlenen YES Challenge yarışmasında üçüncü olmuştur (A.5.3.21.). Ziraat Fakültemiz ile
Cezayir Ticaret İbn-i Khaldoun Üniversitesi arasında ikili iş birliği anlaşması
kapsamda üniversitemize gelen misafir öğretim üyelerimiz endüstri bitkileri ve
abiyotik stres alanında laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılacaktır (A.5.3.22.).
Üniversitemizin uluslararasılaşma performansına
katkı sağlamak üzere Uluslararası katılımcıların yer aldığı kongre ve konferanslar
düzenlenmektedir. Bu bağlamda İlahiyat Fakültemizde uluslararası oksidentalizm
sempozyumu (islam-medeniyetinde-oteki-9-13-yuzyillar), Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu tarafından uluslararası spor ve sosyal bilimlerde multidisipliner
yaklaşımlar kongresi düzenlenmiştir(A.5.3.23.) (A.5.3.24.).
Olgunluk Düzeyi (4): Kurumda uluslararasılaşma
faaliyetleri izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
Sonuç
Üniversitemiz yönetim süreçleri ve organizasyonel yapısına ilişkin bağlı
olma/hesap verme ilişkilerini şeffaf bir şekilde ortaya koyan uygulamalara
sahiptir. Kurumsal yapıya uygun olarak organizasyon şemasında temsil edilen
hiyerarşik yapı, görev tanımları ve iş akışlarıyla tarif edilerek hesap
verebilir bir yapı oluşturulmuştur. Yönetişim ve organizasyonel yapının gözden
geçirilmesi iyileştirilmesi amacıyla kontrol çizelgesiyle mekanizma kurulmuş ve
işletilmektedir. Üniversitemiz çevik liderlik anlayışıyla değişimleri takip
ederek kurumu hazır tutmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda liderlik, yönetişim ve
kalite, ar-ge, toplumsal katkı ve eğitim-öğretim başlıkları altında kalite alt
çalışma grupları oluşturularak rektör yardımcıları nezaretinde çalışmaları
sağlanmaktadır. Söz konusu çalışma grupları haftalık olarak yönetim
politikaları doğrultusunda gündemler belirleyerek rektör başkanlığında toplanan
kalite komisyonlarına haftalık raporlar sunmaktadır. Böylece Üniversitenin
çevik ve yenilikleri takip ederek dönüşmesine katkı sağlamaktadır. Bununla
birlikte tüm birimlerde kalite kültürünün yaygınlaşması ve içselleştirilmesi
için birim kalite komisyonları kurulması sağlanmıştır. Toplantılarda iç ve dış
paydaşlardan alınan geri bildirimler doğrultusunda ar-ge, toplumsal katkı,
eğitim-öğretim ve liderlik, yönetişim ve kalite süreçlerinde iyileştirmeler
yapılmaktadır.
Kurumsal kapasitenin geliştirilmesi doğrultusunda özellikle ihtisaslaşma
alanına yönelik paydaş görüşleri alınarak proje, eğitim ve alt yapı
olanaklarının iyileştirilmesi sağlanmıştır. Bunun yanı sıra yönetim ve
eğitim-öğretim süreçlerinde kapasitenin arttırılması amacıyla dijital bilgi
yönetim alt yapısını iyileştirmek üzere otomasyon programı temin edilmiş,
sosyal alan ve eğitim öğretim alt yapısı iyileştirilmiş ve tanıtım günleri düzenlenerek
öğrenci kapasitesinin arttırılması sağlanmıştır. Üniversitemizde süreçlerin
pukö döngüsüne çerçevesinde gerçekleştirilmesi amacıyla eylem planı ve kalite
güvence sistemi kılavuzu oluşturulmuştur. İç kalite güvencesi kapsamında
üniversitemizde iç tetkik ekibi kurulmuş ve rutin denetimler yapılarak
sonuçların değerlendirilmesi sağlanmaktadır. İç tetkik süreçlerinin
iyileştirilmesi amacıyla tetkikçi sayısı arttırılmış ve bu konuda eğitim
almaları sağlanmıştır. İç kontrol ve denetim mekanizmasının bir diğer önemli
unsuru olan raporlama yöntemiyle tüm birimlerin faaliyet raporu ve öz
değerlendirme raporları hazırlaması sağlanmaktadır.
Üniversitemiz şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışı çerçevesinde
faaliyetleriyle ilgili paydaşlarını bilgilendirmek üzere web sitesi ve sosyal
medya kanalları başta olmak üzere iletişim ağını kurmuştur. Kişisel verilerin
korunması kanunu çerçevesinde üniversitemizde gerçekleştirilen personel
alımları, ihale duyuruları ve senato kararları web sitesinden paylaşılmaktadır.
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik sürecine ilişkin mekanizma Basın
ve Halkla İlişkiler birimi tarafından yürütülmekte olup mekanizmaya ilişkin
politika ve kurallar belirlenmiştir. Tüm birimlerimizde de web sitesi
sorumluları belirlenerek mekanizmanın tüm süreçlerde işletilmesi
sağlanmaktadır. Bu konuda iyileştirme çalışmaları belirli aralıklarla web
sitelerinde yer alan bilgilerin güncelliği ve doğruluğunun kontrolü ile web
sitesi sorumlularına eğitim verilmesi şeklinde gerçekleşmiştir.
Üniversitemiz belirlediği misyon ve vizyonu doğrultusunda faaliyetlerini
yürütmekte aynı zamanda iç ve dış paydaş katılımını sağlayarak bölgenin
kalkınmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda faaliyetleriyle
ilgili süreçlere ait politikalar oluşturmuş ve uygulamaktadır. İhtisaslaşma
alanıyla ilgili temel çeşitli konularda iç ve dış kaynaklı projeler
yürütülürken diğer yandan ilin zirai ürünlerinin ticarileştirilmesi hamlesiyle
bölgenin ekonomik gelişmişliğine katkı sağlamaktadır. Aynı zamanda toplum inşasında
önemli role sahip olan bireylerin eğitim öğretim faaliyetlerini iyileştirmekte
ve girişimci bireyler yetiştirmek üzere eğitimler de verilmektedir. Stratejik amaç ve hedefler doğrultusunda
Üniversitemizde eğitim-öğretim, ar-ge ve toplumsal katkı faaliyetleri paydaş
katılımıyla gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda belirlenen amaç ve hedeflere
ulaşabilmek üzere ar-ge projeleri üretilmekte, alt ve üst yapı olanakları
iyileştirilerek eğitim hizmetinin kalitesi arttırılmakta ekonomik ve sosyal
gelişmeler takip edilerek topluma katkı sunacak hizmetler sunulmaktadır.
Üniversitemizin faaliyet alanlarıyla ilgili performansı Strateji Geliştirme
Daire başkanlığı tarafından yürütülen Performans Programı ve Stratejik Plan
İzleme çalışmalarıyla izlenmektedir. Söz konusu izlemeler amaç ve hedefler
doğrultusunda belirlenen performans göstergelerine ulaşma düzeyine göre
incelenerek paydaşlarla değerlendirilmektedir. Performans izleme sonuçları
doğrultusunda belirlenen hedefleri gerçekleştirmek amacıyla paydaş görüşleri
alınarak iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Yönetim faaliyetlerinin
gerçekleştirilmesi için bilgi, insan kaynağı, finansal yapı ve süreçlerin
yönetimine ilişkin uygulama izleme ve iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir.
Yönetim süreçlerini beslemek ve desteklemek üzere bilginin üretilmesi,
muhafazası ve paylaşılması amacıyla dijital bilgi sistemleri kullanılmaktadır.
Yönetsel süreçlerde Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi alt yapısıyla iç ve dış
paydaşlarına bilginin iletilmesi ve muhafazası sağlanmaktadır. Bununla birlikte
Eğitim-öğretim, ar-ge, performans takibi ve mali işlerin yürütülmesi otomasyon
alt yapısı ile desteklenmektedir. Bilgi sistemlerinin etkinliğini arttırmak
üzere personellere eğitimler verilmekte ayrıca farklı süreçlerinde otomasyon sistemleriyle
yürütülmesini sağlamak amacıyla araştırmalar yapılarak satın alma yoluna
gidilerek temin edilmektedir. Üniversitemizde insan kaynaklarına ilişkin
yönetim süreçleri iç ve dış kaynaklı mevzuatların yanı sıra insan kaynakları
politikası doğrultusunda yürütülmektedir. Eğiticilerin eğitimi için öğrenme ve
öğretme uygulama araştırma merkezi kurulmuş bunun yanı sıra farklı konularda da
eğitimler verilerek insan kaynağının yetkinliğini arttırma çalışmaları
yürütülmektedir. İnsan kaynağının Üniversitede sunulan hizmetler ve sağlanan
imkanlara ilişkin görüş ve önerileri anket uygulamalarıyla değerlendirilerek
iyileştirmeler yapılmaktadır. Bununla birlikte Çalışanların motivasyonunu
arttırmak üzere Akademik Performans Teşvik Yönergesinin yanı sıra ödül yönergesi
hazırlanarak uygulanmaktadır. Finansal yönetim kapsamında Üniversitemize tahsis
edilen bütçe ve elde edilen kurumsal gelirlerle ilgili süreç Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. Bu kapsamda bütçe
hazırlama ve uygulama faaliyetleri ilgili mevzuata uygun olarak
yürütülmektedir. Üniversitemiz bütçesine ilişkin izleme ve iyileştirme
çalışmaları performans göstergeleri, mali durum ve beklentiler, yatırım izleme
ve faaliyet raporlarıyla izlenerek gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır. Üniversitede
süreç yönetimini sağlamak üzere süreç yönetimi el kitabıyla iş akışlarıyla
tanımlanmıştır. Ayrıca birimler tarafından akademik, idari ve öğrenci işleriyle
ilgili süreçler ayrı ayrı tanımlanmış ve sorumluları belirlenmiştir. Risk analizleriyle süreçler yönetimi risk
tabanlı yönetilmektedir. Bununla birlikte süreç yönetimini iyileştirmek üzere
hizmet standartları tablosu ve eylem planları hazırlanmıştır.
Üniversitemiz karar alma,
yönetişim ve iyileştirme süreçlerine iç ve dış paydaşların katılımına yönelik
mekanizmaları oluşturulmuş ve uygulanmaktadır. Bu bağlamda paydaş analizleriyle
Üniversitenin ve birimlerin etkileşim içinde oldukları paydaşlar
belirlenmiştir. Paydaş Yönergesiyle iç ve dış paydaş katılımının usul, esas ve
yöntemleri belirlenmiş ve uygulanmaktadır. Bununla birlikte Dilek şikâyet ve
öneri otomasyonuyla paydaş geri bildirim yöntemleri güçlendirilmiştir. Ayrıca
paydaş görüşlerinin alınması, istişare ve değerlendirme yapmak üzere çalıştay,
toplantı ve iş birlikleri yapılmaktadır. Üniversitemiz öğrencilerinin karar
mekanizmalarına katılımını sağlamak amacıyla anketlerin yanı sıra akademik
danışmanlık faaliyetleri yürütülmektedir. Öğrencilerin kalite süreçlerine dahil
olabilmesini sağlamak üzere Öğrenci Kalite Topluluğu kurulmuş bunun yanı sıra
öğrenci kalite komisyonu kurulması son aşamaya gelinmiştir.
Paydaş geri bildirimleri karar
mekanizmasına katılarak gerekli iyileştirmelerin yapılması için çalışmalar
yürütülmektedir. Bu doğrultuda dış paydaşlara eğitimler verilmekte, toplumsal
katkı faaliyetleri, iç paydaşlara sunulan hizmet ve imkanlar iyileştirilmekte,
projeler ve ihtisas alanındaki faaliyetler paydaş beklentisi doğrultusunda
gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerden gelen geri bildirimler neticesinde bir
takım iyileştirme çalışmaları yürütülmüştür. Bu bağlamda; kantin denetlemesi,
müfredat güncellemesi, ulaşım olanaklarının arttırılması, üniversite içi ring
sisteminin kurulması ve eğitim öğretimi destekleyecek atölye uygulamaları
gerçekleştirilmiştir.
Üniversitemizde
yürütülen Eğitim-öğretim faaliyetlerinin en önemli çıktısı mezun öğrencilerdir.
Bu bağlamda Üniversitemizde öğrenimini tamamlayan öğrencilerimizin mezuniyet
sonrası takibi üniversitede yürütülen faaliyetlerin etkinliğini ortaya koyan
önemli bir kriterdir. Bu nedenle mezun öğrencilerle iletişim içerisinde olmak amacıyla
mezun bilgi sistemi oluşturulmuş ayrıca kariyer planlama ve uygulama araştırma
merkezi kurularak mezunlara istihdam olanakları ve kariyer planlama konusunda
bilgiler sunulmaktadır. Mezun öğrencilerin görüşlerini almak üzere birimlerde
mezun bilgi anketleri uygulanmakta ve sonuçları değerlendirilmektedir.
Üniversitemizin
uluslararasılaşma politikası çerçevesinde Uluslararası İlişkiler
Koordinatörlüğü ve buna bağlı uluslararası hareketliliğe ilişkin programlar
kurulmuştur. Uluslararasılaşma sürecinin yönetilmesi için gerekli olan
organizasyonel yapı tüm birimlerde uygulanarak kurumsallaşmıştır. Üniversitemiz
öğrenci ve personel hareketliliğini için Erasmus+ programı üzerinden
gerçekleştirmektedir. Uluslararası ikili anlaşmalarla söz konusu hareketliliğin
kapsamı geliştirilmektedir. Uluslararası öğrenci kabulü için Yabancı Öğrenci
Sınavı (YÖS) uygulanmakta ve öğrenci kabulü söz konusu sınav sonuçlarına göre
yapılmaktadır. Üniversitemizin uluslararasılaşma süreci çerçevesinde öğrenci ve
personel haraketliliğin yanı sıra Ar-ge ve Eğitim-Öğretim gibi faaliyetlerde
işbirliği anlaşmalarıyla desteklenmektedir.
KANITLAR 1
KANITLAR 2
KANITLAR 3