A.5 Uluslarasılaşma

A.5. Uluslararasılaşma

 

A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi

Üniversitemizde uluslararasılaşma misyonuna uygun olarak uluslararası ilişkiler koordinatörlüğü kurularak işleyişine ilişkin usul ve esaslar yönergeyle belirlenmiştir (A.5.1.1.) (A.5.1.2.). Uluslararası ilişkiler koordinatörlüğünün bağlı olma hesap verme durumunu gösteren organizasyon şeması ve buna bağlı görev tanımları bulunmakta web sitesinde ilan edilerek paylaşılmaktadır (A.5.1.4.) (A.5.1.5.). Uluslararasılaşma süreçlerinin yürütülmesine ilişkin uluslararasılaşma politikası ve gerçekleşen faaliyetleri gösteren iş akış şemaları belirlenerek ilan edilmiş böylece standartlaşma sağlanmıştır (A.5.1.3.) (A.5.1.6.).

Uluslararası hareketliliğin gerçekleşmesi için başvuru takvimi, başvuru sonuçları, form ve kılavuzlar, el kitabı, engelli başvuru süreç kılavuzu gibi hareketliliğe katılan öğrenci ve personellerin ihtiyaç duyacağı bilgiler web sitesinde paylaşılmaktadır (A.5.1.7.) (A.5.1.8.) (A.5.1.9.) (A.5.1.10.) (A.5.1.11.). Uluslararası hareketlik kapsamında Yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü için Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı yapılmakta ve sınavla ilgili bilgi ve duyurular web sitesinde ilan edilmektedir (A.5.1.12.) (A.5.1.13.).

Uluslararasılaşma süreçleriyle ilgili gerçekleştirilen hareketlilikleri takip etmek ve yönetmek üzere uluslararası ilişkiler koordinatörlüğü bünyesinde; Erasmus+ Koordinatörlüğü, Farabi Koordinatörlüğü, İkili İlişkiler Koordinatörlüğü, Mevlâna Koordinatörlüğü, Yabancı Uyruklu Daimî Öğrenci Birimi kurulmuştur. Söz konusu yapılanma tüm akademik birimlerde de temsil edilecek şekilde oluşturulmuştur (A.5.1.14.) (A.5.1.15.) (A.5.1.16.) (A.5.1.17.) (A.5.1.18.) (A.5.1.19.) (A.5.1.20.) (A.5.1.21.).

Uluslararası ilişkiler koordinatörlüğü kapsamındaki programlarda yurt dışı hareketliliğin gerçekleştirilmesi için ikili anlaşmalar yapılmakta ve söz konusu kurumlar web sitesinde ilan edilmektedir. İkili anlaşmalarla ilgili izleme ve iyileştirmeler yapılarak yeni kurumların hareketlilik kapsamına alınması sağlanmaktadır (A.5.1.22.) (A.5.1.23.). Bunun yanı sıra uluslararasılaşma süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla ilgili birim temsilcileri ile bilgilendirilme toplantıları yapılmaktadır (A.5.1.24.).

Olgunluk Düzeyi (4): Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetsel ve organizasyonel yapılanması izlenmekte ve iyileştirilmektedir.

A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları

Uluslararası ilişkiler koordinatörlüğüne, faaliyetlerini yürütmek üzere mali, fiziksel ve insan kaynakları ayrılmış ve dengeli bir şekilde paylaşılmıştır. İnsan kaynağı bakımından koordinatörlüğü bağlı programları koordine etmek üzere akademik personeller tahsis edilmiş ayrıca bir akademik ve iki idari personelle faaliyetlerini yürütmesi sağlanmaktadır 2023 yılında belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda 2 akademik personel ataması yapılarak insan kaynaklarının güçlendirilmiştir. (A.5.2.1.) (A.5.2.2.). Koordinatörlüğün fiziksel kaynakları bakımından iş ve işlemlerini yürütebileceği 8 ofisi ve 1 eğitim odası bulunmaktadır (A.5.2.5.). Rektörlüğe bağlı olarak faaliyetlerini yürüten koordinatörlüğün çalışma usul ve esasları yönergeyle belirlenmiştir. Böylece idari yönden kurumsallaşmasını tamamlamıştır (A.5.2.3.).

Koordinatörlüğe ayrılan mali kaynakları dengeli bir şekilde dağıtılmış ve kaynaklarının izlenmesi için veri girişi, harcama ve gerçekleştirme süreçleri farklı kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir. Kaynaklar Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yürütülen Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu ile izlenmektedir (A.5.2.4.). Ayrıca Erasmus programı kapsamında her akademik yıla ilişkin giden-gelen öğrenci ve personel verileri, yurtdışındaki kurumlarla yapılan anlaşma sayıları yıl sonunda Dışişleri Bakanlığı Türkiye Ulusal Ajansına rapor edilmektedir. İlgili rapor, Avrupa Komisyonu raporlama aracı olan Mobility Tool üzerinden belirli tarihler arasında tamamlanır. Rapor, Ulusal Ajans Uzmanlarınca değerlendirildikten sonra Üniversitemize değerlendirme ve proje kapanış yazısı gönderilir.

Koordinatörlüğe ayrılan mali, fiziksel ve insan kaynakları her yıl hazırlanan faaliyet raporlarıyla izlenmekte ve gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır (A.5.2.6.). (A.5.2.8.). Bu bağlamda 2023 yılında ikili ilişkiler koordinatörlüğüne personel ataması yapılarak Uluslararasılaşma süreçlerinde insan kaynaklarının iyileştirilmesi sağlanmıştır (A.5.2.7.).

Olgunluk Düzeyi (4): Kurumda uluslararasılaşma kaynaklarının dağılımı izlenmekte ve iyileştirilmektedir.

A.5.3. Uluslararasılaşma performansı

Üniversitemiz Stratejik Planında (2023-2027) yer alan amaç ve hedefleri gerçekleştirmek üzere uluslararasılaşma faaliyetlerini yürütmektedir. Bu bağlamda öğrenci ve personel değişim hareketliliği, Uluslararası öğrenci kabulü, yabancı uyruklu akademik personel istihdamı, sempozyum, kongre, iş birlikleri yayın ve proje faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizde uluslararasılaşma performansı faaliyet raporları ve öz değerlendirme raporlarıyla izlenmektedir (A.5.3.25). (A.5.3.26).

Üniversitemizde, Erasmus+ programıyla öğrenci ve personel hareketliliği gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda öğrenci staj hareketliliğine 17 kişi, öğrenci öğrenim hareketliliği 6 kişi, idari personel ders alma hareketliliği 16 ve akademik personel ders verme hareketliliği 13 olmak üzere toplamda 48 öğrenci ve personel hareketlilikten yararlanmıştır. Üniversitemizde uluslararası hareketliliğinin iyileştirilmesi amacıyla 2023 yılında yeni ikili anlaşmalar yapılarak sürecin iyileştirilmesi sağlanmış ayrıca ulusal ajans tarafından ilan edilen projelere başvuru yapılması planlanmaktadır (A.5.3.1.).

Üniversitemizde uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin sürecin usul ve esasları Ön Lisans-Lisans Yurtdışından Öğrenci Kabul Yönergesi ile Lisans Üstü Yurt Dışından Öğrenci Kabulü Yönergesi kapsamında uygulanmaktadır (A.5.3.2.). (A.5.3.3.). Uluslararası öğrenci kabulü çerçevesinde 35 farklı ülkeden 2658 yabancı uyruklu öğrenci aktif olarak eğitim görmektedir. Söz konusu öğrencilerle ilgili izleme fakülte ve ülke bazında her yıl yapılarak değerlendirilmektedir (A.5.3.4.) (A.5.3.5.) (A.5.3.6.). Öğrenci sayıları ve ülke çeşitliliğini arttırmak üzere ticaret bakanlığı destekli uluslararası öğrenci fuarlarına katılım sağlanması planlanmaktadır. Bu bağlamda 2024 yılı içerisinde Kazakistan’da düzenlenen fuara katılım sağlanmıştır (A.5.3.7.).

Eğitim-öğretim ve araştırma geliştirme faaliyetlerinde uluslararası tecrübe ve bilgi paylaşımını sağlamak üzere Üniversitemizde 2023 yılı için 6 yabancı uyruklu akademisyen istihdam etmiştir (A.5.3.13.). İstihdam edilen yabancı uyruklu akademisyenler ve üniversitemiz akademisyenleri uluslararasılaşma performansına katkı sunmaktadır. Nitekim üniversitemizde görev alan yabancı uyruklu öğretim elamanı, Dünya çapında hazırlanan  “Mu’cemu’d-Davhati’t-Târihî li’l-Luğatil-Arabiyye” projesine katkı sağlarken, Ziraat fakültemizin öğretim üyesi tarafından Azerbaycan’da Ziraat Mühendisliği eğitimi verilmiştir (A.5.3.8.). (A.5.3.9.). Bununla birlikte uluslararası bilimsel çalışmalara katkı sağlamak üzere projeler ve bu projelerden Q1, Q2,Q3 ve Q4 indeksli dergilerde yayınlar yapılmaktadır. Ayrıca üniversitemiz akademik personeli tarafından uluslararası alan indekslerine sahip dergilerde ve yayın evlerinde yayınlar yapılmaktadır (A.5.3.10.) (A.5.3.11.) (A.5.3.12.).

Uluslararası yayın performansı üniversitemizin AP-SİS otomasyonu ile ulusal ve uluslararası derecelendirme kuruluşların verileri üzerinden takip edilmektedir. Bu bağlamda Üniversitemiz; URAP, TUBİTAK Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi) ve uluslararası (SCIMAGO, Round University Ranking (RUR), URAP Dünya Sıralaması, Webometrics, Times Higher Education (THE), QS, QS Avrupa ve Orta Asya Sıralaması, USNEWS, NTU, ARWU başta olmak üzere birçok derecelendirme kuruluşun verilerini kullanmaktadır. Siirt Üniversitesi Webometrics sıralamasına göre dünya üniversiteleri arasında 2888. sırada yer alırken Türkiye üniversiteleri arasında 92. sırada yer almaktadır. Matematik alanında Üniversitemiz Shanghai Ranking göre 2023 yılında ilk 500 de yer almıştır. Yükseköğretim ve araştırma kurumlarını araştırma performansı, inovasyon çıktıları ve toplumsal etki olmak üzere 3 ana gösterge grubu üzerinden değerlendiren Scimago 2023 sıralamasında Üniversitemiz araştırma alanında Türkiye’de on ikinci sırada yer alırken, genel ortalamada da Türkiye’de 33. üniversite olmuştur (A.5.3.14.) (A.5.3.15) (A.5.3.16.) (A.5.3.17.) (A.5.3.18.) Ayrıca Üniversitemiz; mühendislik alanında birinci, matematik alanında Türkiye’de dördüncü, ziraat fakültesi Toprak Bilimi alanında Türkiye’de sekizinci, kimya alanında ise Türkiye’de yirmi dördüncü sırada yer almıştır (A.5.3.19.) (A.5.3.20.).

 

Uluslararasılaşma süreçlerini desteklemek, gelişmeleri takip etmek ve Üniversitemizin uluslararası bilinirliğini arttırmak üzere ulusal ve uluslararası iş birlikleri gerçekleştirilmektedir. Üniversitemiz Yıldız Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencileriyle gerçekleştirdiği iş birliği neticesinde Asya Pasifik Ekonomi İş birliği (APEC) tarafından düzenlenen YES Challenge yarışmasında üçüncü olmuştur (A.5.3.21.). Ziraat Fakültemiz ile Cezayir Ticaret İbn-i Khaldoun Üniversitesi arasında ikili iş birliği anlaşması kapsamda üniversitemize gelen misafir öğretim üyelerimiz endüstri bitkileri ve abiyotik stres alanında laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılacaktır (A.5.3.22.).

Üniversitemizin uluslararasılaşma performansına katkı sağlamak üzere Uluslararası katılımcıların yer aldığı kongre ve konferanslar düzenlenmektedir. Bu bağlamda İlahiyat Fakültemizde uluslararası oksidentalizm sempozyumu (islam-medeniyetinde-oteki-9-13-yuzyillar), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu tarafından uluslararası spor ve sosyal bilimlerde multidisipliner yaklaşımlar kongresi düzenlenmiştir(A.5.3.23.) (A.5.3.24.). 

Olgunluk Düzeyi (4): Kurumda uluslararasılaşma faaliyetleri izlenmekte ve iyileştirilmektedir.

 

 

 

 

Sonuç

 

Üniversitemiz yönetim süreçleri ve organizasyonel yapısına ilişkin bağlı olma/hesap verme ilişkilerini şeffaf bir şekilde ortaya koyan uygulamalara sahiptir. Kurumsal yapıya uygun olarak organizasyon şemasında temsil edilen hiyerarşik yapı, görev tanımları ve iş akışlarıyla tarif edilerek hesap verebilir bir yapı oluşturulmuştur. Yönetişim ve organizasyonel yapının gözden geçirilmesi iyileştirilmesi amacıyla kontrol çizelgesiyle mekanizma kurulmuş ve işletilmektedir. Üniversitemiz çevik liderlik anlayışıyla değişimleri takip ederek kurumu hazır tutmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda liderlik, yönetişim ve kalite, ar-ge, toplumsal katkı ve eğitim-öğretim başlıkları altında kalite alt çalışma grupları oluşturularak rektör yardımcıları nezaretinde çalışmaları sağlanmaktadır. Söz konusu çalışma grupları haftalık olarak yönetim politikaları doğrultusunda gündemler belirleyerek rektör başkanlığında toplanan kalite komisyonlarına haftalık raporlar sunmaktadır. Böylece Üniversitenin çevik ve yenilikleri takip ederek dönüşmesine katkı sağlamaktadır. Bununla birlikte tüm birimlerde kalite kültürünün yaygınlaşması ve içselleştirilmesi için birim kalite komisyonları kurulması sağlanmıştır. Toplantılarda iç ve dış paydaşlardan alınan geri bildirimler doğrultusunda ar-ge, toplumsal katkı, eğitim-öğretim ve liderlik, yönetişim ve kalite süreçlerinde iyileştirmeler yapılmaktadır.

 

Kurumsal kapasitenin geliştirilmesi doğrultusunda özellikle ihtisaslaşma alanına yönelik paydaş görüşleri alınarak proje, eğitim ve alt yapı olanaklarının iyileştirilmesi sağlanmıştır. Bunun yanı sıra yönetim ve eğitim-öğretim süreçlerinde kapasitenin arttırılması amacıyla dijital bilgi yönetim alt yapısını iyileştirmek üzere otomasyon programı temin edilmiş, sosyal alan ve eğitim öğretim alt yapısı iyileştirilmiş ve tanıtım günleri düzenlenerek öğrenci kapasitesinin arttırılması sağlanmıştır. Üniversitemizde süreçlerin pukö döngüsüne çerçevesinde gerçekleştirilmesi amacıyla eylem planı ve kalite güvence sistemi kılavuzu oluşturulmuştur. İç kalite güvencesi kapsamında üniversitemizde iç tetkik ekibi kurulmuş ve rutin denetimler yapılarak sonuçların değerlendirilmesi sağlanmaktadır. İç tetkik süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla tetkikçi sayısı arttırılmış ve bu konuda eğitim almaları sağlanmıştır. İç kontrol ve denetim mekanizmasının bir diğer önemli unsuru olan raporlama yöntemiyle tüm birimlerin faaliyet raporu ve öz değerlendirme raporları hazırlaması sağlanmaktadır.

Üniversitemiz şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışı çerçevesinde faaliyetleriyle ilgili paydaşlarını bilgilendirmek üzere web sitesi ve sosyal medya kanalları başta olmak üzere iletişim ağını kurmuştur. Kişisel verilerin korunması kanunu çerçevesinde üniversitemizde gerçekleştirilen personel alımları, ihale duyuruları ve senato kararları web sitesinden paylaşılmaktadır. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik sürecine ilişkin mekanizma Basın ve Halkla İlişkiler birimi tarafından yürütülmekte olup mekanizmaya ilişkin politika ve kurallar belirlenmiştir. Tüm birimlerimizde de web sitesi sorumluları belirlenerek mekanizmanın tüm süreçlerde işletilmesi sağlanmaktadır. Bu konuda iyileştirme çalışmaları belirli aralıklarla web sitelerinde yer alan bilgilerin güncelliği ve doğruluğunun kontrolü ile web sitesi sorumlularına eğitim verilmesi şeklinde gerçekleşmiştir.

Üniversitemiz belirlediği misyon ve vizyonu doğrultusunda faaliyetlerini yürütmekte aynı zamanda iç ve dış paydaş katılımını sağlayarak bölgenin kalkınmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda faaliyetleriyle ilgili süreçlere ait politikalar oluşturmuş ve uygulamaktadır. İhtisaslaşma alanıyla ilgili temel çeşitli konularda iç ve dış kaynaklı projeler yürütülürken diğer yandan ilin zirai ürünlerinin ticarileştirilmesi hamlesiyle bölgenin ekonomik gelişmişliğine katkı sağlamaktadır. Aynı zamanda toplum inşasında önemli role sahip olan bireylerin eğitim öğretim faaliyetlerini iyileştirmekte ve girişimci bireyler yetiştirmek üzere eğitimler de verilmektedir.  Stratejik amaç ve hedefler doğrultusunda Üniversitemizde eğitim-öğretim, ar-ge ve toplumsal katkı faaliyetleri paydaş katılımıyla gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda belirlenen amaç ve hedeflere ulaşabilmek üzere ar-ge projeleri üretilmekte, alt ve üst yapı olanakları iyileştirilerek eğitim hizmetinin kalitesi arttırılmakta ekonomik ve sosyal gelişmeler takip edilerek topluma katkı sunacak hizmetler sunulmaktadır. Üniversitemizin faaliyet alanlarıyla ilgili performansı Strateji Geliştirme Daire başkanlığı tarafından yürütülen Performans Programı ve Stratejik Plan İzleme çalışmalarıyla izlenmektedir. Söz konusu izlemeler amaç ve hedefler doğrultusunda belirlenen performans göstergelerine ulaşma düzeyine göre incelenerek paydaşlarla değerlendirilmektedir. Performans izleme sonuçları doğrultusunda belirlenen hedefleri gerçekleştirmek amacıyla paydaş görüşleri alınarak iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.

 

Yönetim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için bilgi, insan kaynağı, finansal yapı ve süreçlerin yönetimine ilişkin uygulama izleme ve iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. Yönetim süreçlerini beslemek ve desteklemek üzere bilginin üretilmesi, muhafazası ve paylaşılması amacıyla dijital bilgi sistemleri kullanılmaktadır. Yönetsel süreçlerde Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi alt yapısıyla iç ve dış paydaşlarına bilginin iletilmesi ve muhafazası sağlanmaktadır. Bununla birlikte Eğitim-öğretim, ar-ge, performans takibi ve mali işlerin yürütülmesi otomasyon alt yapısı ile desteklenmektedir. Bilgi sistemlerinin etkinliğini arttırmak üzere personellere eğitimler verilmekte ayrıca farklı süreçlerinde otomasyon sistemleriyle yürütülmesini sağlamak amacıyla araştırmalar yapılarak satın alma yoluna gidilerek temin edilmektedir. Üniversitemizde insan kaynaklarına ilişkin yönetim süreçleri iç ve dış kaynaklı mevzuatların yanı sıra insan kaynakları politikası doğrultusunda yürütülmektedir. Eğiticilerin eğitimi için öğrenme ve öğretme uygulama araştırma merkezi kurulmuş bunun yanı sıra farklı konularda da eğitimler verilerek insan kaynağının yetkinliğini arttırma çalışmaları yürütülmektedir. İnsan kaynağının Üniversitede sunulan hizmetler ve sağlanan imkanlara ilişkin görüş ve önerileri anket uygulamalarıyla değerlendirilerek iyileştirmeler yapılmaktadır. Bununla birlikte Çalışanların motivasyonunu arttırmak üzere Akademik Performans Teşvik Yönergesinin yanı sıra ödül yönergesi hazırlanarak uygulanmaktadır. Finansal yönetim kapsamında Üniversitemize tahsis edilen bütçe ve elde edilen kurumsal gelirlerle ilgili süreç Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. Bu kapsamda bütçe hazırlama ve uygulama faaliyetleri ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmektedir. Üniversitemiz bütçesine ilişkin izleme ve iyileştirme çalışmaları performans göstergeleri, mali durum ve beklentiler, yatırım izleme ve faaliyet raporlarıyla izlenerek gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır. Üniversitede süreç yönetimini sağlamak üzere süreç yönetimi el kitabıyla iş akışlarıyla tanımlanmıştır. Ayrıca birimler tarafından akademik, idari ve öğrenci işleriyle ilgili süreçler ayrı ayrı tanımlanmış ve sorumluları belirlenmiştir.  Risk analizleriyle süreçler yönetimi risk tabanlı yönetilmektedir. Bununla birlikte süreç yönetimini iyileştirmek üzere hizmet standartları tablosu ve eylem planları hazırlanmıştır.

Üniversitemiz karar alma, yönetişim ve iyileştirme süreçlerine iç ve dış paydaşların katılımına yönelik mekanizmaları oluşturulmuş ve uygulanmaktadır. Bu bağlamda paydaş analizleriyle Üniversitenin ve birimlerin etkileşim içinde oldukları paydaşlar belirlenmiştir. Paydaş Yönergesiyle iç ve dış paydaş katılımının usul, esas ve yöntemleri belirlenmiş ve uygulanmaktadır. Bununla birlikte Dilek şikâyet ve öneri otomasyonuyla paydaş geri bildirim yöntemleri güçlendirilmiştir. Ayrıca paydaş görüşlerinin alınması, istişare ve değerlendirme yapmak üzere çalıştay, toplantı ve iş birlikleri yapılmaktadır. Üniversitemiz öğrencilerinin karar mekanizmalarına katılımını sağlamak amacıyla anketlerin yanı sıra akademik danışmanlık faaliyetleri yürütülmektedir. Öğrencilerin kalite süreçlerine dahil olabilmesini sağlamak üzere Öğrenci Kalite Topluluğu kurulmuş bunun yanı sıra öğrenci kalite komisyonu kurulması son aşamaya gelinmiştir.

Paydaş geri bildirimleri karar mekanizmasına katılarak gerekli iyileştirmelerin yapılması için çalışmalar yürütülmektedir. Bu doğrultuda dış paydaşlara eğitimler verilmekte, toplumsal katkı faaliyetleri, iç paydaşlara sunulan hizmet ve imkanlar iyileştirilmekte, projeler ve ihtisas alanındaki faaliyetler paydaş beklentisi doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerden gelen geri bildirimler neticesinde bir takım iyileştirme çalışmaları yürütülmüştür. Bu bağlamda; kantin denetlemesi, müfredat güncellemesi, ulaşım olanaklarının arttırılması, üniversite içi ring sisteminin kurulması ve eğitim öğretimi destekleyecek atölye uygulamaları gerçekleştirilmiştir.

Üniversitemizde yürütülen Eğitim-öğretim faaliyetlerinin en önemli çıktısı mezun öğrencilerdir. Bu bağlamda Üniversitemizde öğrenimini tamamlayan öğrencilerimizin mezuniyet sonrası takibi üniversitede yürütülen faaliyetlerin etkinliğini ortaya koyan önemli bir kriterdir. Bu nedenle mezun öğrencilerle iletişim içerisinde olmak amacıyla mezun bilgi sistemi oluşturulmuş ayrıca kariyer planlama ve uygulama araştırma merkezi kurularak mezunlara istihdam olanakları ve kariyer planlama konusunda bilgiler sunulmaktadır. Mezun öğrencilerin görüşlerini almak üzere birimlerde mezun bilgi anketleri uygulanmakta ve sonuçları değerlendirilmektedir.

Üniversitemizin uluslararasılaşma politikası çerçevesinde Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü ve buna bağlı uluslararası hareketliliğe ilişkin programlar kurulmuştur. Uluslararasılaşma sürecinin yönetilmesi için gerekli olan organizasyonel yapı tüm birimlerde uygulanarak kurumsallaşmıştır. Üniversitemiz öğrenci ve personel hareketliliğini için Erasmus+ programı üzerinden gerçekleştirmektedir. Uluslararası ikili anlaşmalarla söz konusu hareketliliğin kapsamı geliştirilmektedir. Uluslararası öğrenci kabulü için Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) uygulanmakta ve öğrenci kabulü söz konusu sınav sonuçlarına göre yapılmaktadır. Üniversitemizin uluslararasılaşma süreci çerçevesinde öğrenci ve personel haraketliliğin yanı sıra Ar-ge ve Eğitim-Öğretim gibi faaliyetlerde işbirliği anlaşmalarıyla desteklenmektedir.


KANITLAR 1


KANITLAR 2


KANITLAR 3

 

 

Öğr. Gör. FIRAT ARSLAN
Güncelleme : 17.12.2024 16:19:35