B.2. Programların Yürütülmesi

B.2.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Üniversitemiz, nitelikli mezun yetiştirmek ve evrensel düzeyde kaliteli eğitim-öğretim sunmak hedefleri doğrultusunda, öğrenci merkezli ve interaktif öğrenme sürecini destekleyici bir öğretim yaklaşımını benimsemiştir. Bu bağlamda Siirt Üniversitesi öğretim faaliyetlerini Eğitim-Öğretim Kalite Politikası belgesinde taahhüt ettiği şekliyle sürdürmektedir (B.2.1.1). SİUZEM kapsamında sunulan ALMS ile tüm eğitim türlerinde öğrencilerin ilgi, motivasyon ve bağlılığını arttırıcı interaktif bir öğrenme ortamı sunulmaktadır. ALMS platformu üzerinden öğrenciler, zaman/mekân sınırlaması olmaksızın asenkron ders kayıtlarını izleyebilir, öğrenmeyi destekleyici ders materyallerine ulaşabilir, sisteme yükledikleri ödev/projeler ile ilgili detaylı geribildirim alabilir, tartışma forumlarına katılabilir ve öğretim elemanlarına sorularını sorabilirler. Ayrıca uygulamalı dersler ile stüdyo ve atölye derslerinde, beceri uygulamaları, laboratuvar uygulamaları ve çok disiplinli bitirme projeleri ile öğrenci merkezli ve yetkinlik temelli öğretim yöntem ve teknikleri de uygulanmaktadır (B.2.1.2).  Ek olarak düzenlenen yüz yüze ve çevrimiçi mesleki sunum ve seminer etkinlikleri, teknik gezi aktiviteleri ve derslere konuk olan alanında uzman, deneyimli konuşmacılar ile derin öğrenme süreci desteklenmektedir (B.2.1.3.) (B.2.1.4.) (B.2.1.5.).

 

Üniversitemizde, öğrenme-öğretme süreçlerinde disiplinlerarası çalışmaya teşvik eden bir yaklaşım izlenmektedir. Ön Lisans ve Lisans düzeyinde, ortak seçmeli dersler, genel eğitim dersleri ve bitirme projeleri disiplinlerarası eğitimi desteklerken, lisansüstü düzeyde ise sunulan programların içeriği bu yaklaşımı temel almaktadır (B.2.1.6.). Kurum içinde program bazında yapılan öğrenci odaklı eğitim uygulamaları (laboratuvar, staj, mesleki eğitim, öğretmenlik uygulaması, topluma hizmet uygulamaları vb.) ilgili programların ders bilgi paketlerinde bulunmakta ve bu uygulamalara ilişkin yönerge ve belgeler ilgili programların web sayfalarında yer almaktadır (B.2.1.7.). Bu uygulamalar dışında, dersler kapsamındaki öğrenci odaklı eğitim uygulamalarının (proje çalışmaları vb.) yayılımı ise içeriğine göre bazen öğrencilerin dersler çerçevesinde geliştirdikleri veya tasarladıkları materyallerin sergilenmesi, gösteriler, konserler vb. etkinliklerle sağlanmaktadır. Ayrıca bu etkinliklere ilişkin duyuru ve etkinlik uygulama belgeleri (video, fotoğraf, etkinlik içeriği vb.) fakülte veya üniversite web sayfalarından da yayımlanmaktadır (B.2.1.8.) (B.2.1.9.) (B.2.1.10.).

 

Programlarda disiplinlerarası çalışmayı teşvik edecek seçmeli dersler bulunmakta ve disiplinlerarası uygulamalar gerçekleştirmek üzere öğrenci kulüpleri çeşitli faaliyetler yürütmekte ve bu etkinliklere ilişkin belgeler ilgili web sayfasında yayınlanmaktadır. Siirt Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (SİÜSEM) her akademik yıl içerisinde öğrencilere yönelik akademik, sanatsal ve sportif faaliyetlere yönelik kurslar ve sertifika programları açmakta ve yürütmektedir Öte yandan SİÜSEM’in tüm faaliyetleri “Siirt Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliğine” göre yapılmaktadır (B.2.1.11.) (B.2.1.12.). Bu çerçevede öğrencilerin sürekli öğrenmeleri teşvik edilmektedir. SİÜSEM’in gerçekleştireceği etkinlik ve faaliyetlere ilişkin duyurular ve faaliyetlerin sürecine ilişkin belgeler üniversitenin ve SİÜSEM’in web sitesinde yer almaktadır (B.2.1.13.) (B.2.1.14.). Öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin iyileştirmeler ve düzeltmeler bölüm bazında gerçekleştirilen anketler ve yayınlanan faaliyet raporlarıyla ele alınmaktadır (B.2.1.15.) (B.2.1.16.).

 

B.2.2. Ölçme ve Değerlendirme

Üniversitemizde ölçme ve değerlendirme faaliyetleri Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği (B.2.2.1.) ile Siirt Üniversitesi Lisansüstü        Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” doğrultusunda yürütülmektedir (B.2.1.2.). Eğitim-öğretim süreçlerinde ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin işleyişiyle ilgili bilgilendirmeler ve paylaşımlar yapılmaktadır (B.2.1.3.). Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinde sunum, sınav, rapor, ödev, araştırma, proje, sözlü, uygulama gibi yöntemler kullanılmaktadır (B.2.1.4.). Ayrıca üniversitemiz ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin tümünde öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme yaklaşımını benimsemekte ve sınav yöntemleri tüm eğitim türlerine ve ders kazanımlarına uygun şekilde planlanmakta ve uygulanmaktadır. Bu kapsamda ders bilgi paketlerinde, ölçme ve değerlendirme uygulamaları ders kazanımları ve program yeterlilikleriyle ilişkilendirilmiş ve öğrenci iş yükü temel alınmıştır (B.2.1.5.). Diğer taraftan SİUZEM ALMS sistemi kullanılarak, öğrencilere özel rastgele soru oluşturma, büyük soru havuzlarından öğrencilere farklı sorular içeren ödevler ve sınavlar verebilme gibi uygulamalar aktif olarak kullanılmakta ve böylelikle sınav güvenirliliği güvence altına alınmaktadır (B.2.1.6.).

 

Üniversitemizde sınav uygulamaları dezavantajlı öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenmektedir. Ayrıca üniversitemiz tarafından hazırlanan özel gereksinimli öğrenci ve öğretim elemanı kılavuzu dezavantajlı öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerini kapsamlı biçimde ele almaktadır (B.2.1.7.). Aynı zamanda üniversitemizde özel gereksinimli öğrencilerin özel durumları nedeniyle almaları mümkün olmayan teorik ve uygulamalı dersler için ilgili birimin onayı ile öğrencinin durumuna göre akademik danışmanın ve dersi veren öğretim elemanın görüşleri doğrultusunda intibak yapılması veya intibakın mümkün olmadığı durumlarda öğrencinin muaf tutulmasının istendiği dersin niteliğine göre (zorunlu/seçimlik) aynı kredide başka bir dersi seçmesi sağlanmaktadır (B.2.1.8.). Bununla birlikte sınav öncesinde, sırasında ve sonrasında özel gereksinimli öğrencilerin fırsat eşitliği çerçevesinde öğrenim görebilmesi ve başarılarının olumsuz etkilenmemesi için Engelli Öğrenci Birimi bulunmaktadır (B.2.1.9.). Engelli Öğrenci Birimi özel gereksinimli öğrencilerimizin ölçme ve değerlendirme süreçlerinde aktif olarak görev yapmakta ve bu sürece destek olmaktadır. Ölçme ve değerlendirme bağlamında özel gereksinimli öğrencilerin karşılaştıkları dezavantajları ortadan kaldırmak ve onların üniversitede akademik, sosyal ve kültürel ortamlara eşit fırsatlarla katılımlarını sağlamaya yönelik usul ve esaslar “Siirt Üniversitesi Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitimde Fırsat Eşitliği Yönergesi ile saağlanmaktadır (B.2.1.10.). Bunun yanı sıra taslak “Siirt Üniversitesi Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitim-Öğretim ve Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları Yönergesi” çalışmalarına da başlanmıştır. Diğer taraftan Öğrenme ve Öğretme Uygulama ve Araştırma Merkezi de alternatif ve süreç odaklı ölçme-değerlendirme uygulamaları konularında bilgilendirmeler yapmaktadır (B.2.1.11.).

 

Üniversitemizde her ders için arasınav, dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavları, tek ders sınavı, dersin öğretim elemanı tarafından önceden tanımlanmaktadır. Üniversitemizde öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme, yetkinlik ve performans temelinde yürütülmekte ve öğrencilerin kendini ifade etme olanakları mümkün olduğunca çeşitlendirilmektedir (B.2.1.12.). Eğitim-öğretim süreçlerinde ölçme ve değerlendirmelere ilişkin yapılacak itirazlar ise online olarak kabul edilerek (B.2.1.13.)

sınav itirazlarının vakit kaybetmeden ve öğrencinin herhangi bir mağduriyeti oluşmadan giderilmesi sağlanmakta ve gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır (B.2.2.14.) (B.2.2.15.).

 

B.2.3. Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilenmesi

Üniversitemizde tüm akademik birimlerde öğrenci kabulü şeffaflık ve hesapverilebilirlik ilkeleri doğrultusunda önlisans ve lisans programlarına ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sistemiyle; lisansüstü programlarda ise  Siirt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleşmektedir (B.2.3.1.). Üniversitemizde geçişle öğrenci kabulü Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının belirlemiş olduğu “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” kapsamında gerçekleşmektedir (B.2.3.2.). Akademik birimlerimiz öğrenci kabulüyle ilgili süreçler hakkında gerekli duyuru ve bilgilendirmeyi güncel web sayfalarında paylaşmaktadır (B.2.3.3.). Yeni gelen öğrencilerin uyumlarını sağlamak amacıyla, dönem başında öğrencilere, üniversite yaşamı, program yapısı, fiziki ve sosyal imkanlar, değişim programları ve yönetmelikler gibi konularda bilgiler verilmekte ve oryantasyon sağlanmaktadır (B.2.3.4.) (B.2.3.5.). Ayrıca birimde, her sınıfa atanan danışmanlar aracılığıyla öğrencilere kurum kültürü, eğitim hakları, uyulması gereken kurallar gibi konular  hakkında bilgiler verilerek uyum sağlamalarına katkıda bulunulmaktadır (B.2.3.6.). Öğrencilerimizin eğitim-öğretim dönemi içerisinde geçirdiği bütün süreçler AKTS olarak belirlenmekte ve not durum belgesine yansıtılmaktadır. Bologna süreci kapsamında öğrencilerin yurt içi ve/veya yurt dışındaki işyeri ortamlarında gerçekleştirecekleri uygulama ve stajları AKTS olarak değerlendirilmekte ve toplam iş yüküne dahil edilmektedir (B.2.3.7.).

Üniversitemize yerleşen öğrenciler mali bir külfet altına girmeden e-devlet üzerinden kayıtlarını yapabilmektedir (B.2.3.8.). Merkezi yerleştirmenin yanı sıra BESYO (Beden Eğitimi ve Yüksek Okulu) bölümüne öğrenci alımları özel yetenek sınavıyla yapılmaktadır. Özel yetenek sınavı alımıyla ilgili koşullar, açıklamalar ve başvuru şartları gibi bilgiler BESYO yönetim kurulunca belirlenmekte, üniversitemiz senatosu tarafından görüşülüp karara bağlanmaktadır. Bu amaçla özel yetenek sınavına yönelik açıklamalar ve detaylar Özel Yetenek Sınavı Kılavuzunda yer almaktadır. Milli sporcu olan adaylar ise özel yetenek sınavından muaf tutulmaktadır (B.2.3.9.). Öte yandan üniversitemizde yabancı uyruklu öğrenci kabulü Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından ilgili yönetmelik esasları dikkate alınarak yürütülmektedir (B.2.3.10.).  Üniversitemiz önlisans ve lisans programlarına özel öğrenci statüsünde de öğrenci alımı gerçekleştirmektedir. Bu türden öğrenci kabulleri “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin” (B.2.3.11.)  yanı sıra Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Özel Öğrenci Yönergesi hükümlerince yapılmaktadır (B.2.3.12.).  

 

Üniversitemizde öğrenci kabulü türlerinden biri de Erasmus, Mevlana ve Farabi Değişim Programlarıdır. Bu yolla öğrenci kabulü Erasmus Değişim Programı Yönergesi  (B.2.3.13.), Mevlâna Değişim Programına İlişkin Yönetmelik (B.2.3.14.),  Yükseköğretim Kuramları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programına İlişkin Yönetmelik (B.2.3.15.),  ile Siirt Üniversitesi Farabi Değişim Programı Yönergesi hükümlerine göre yapılmaktadır (B.2.3.16.). Ayrıca üniversitemize yurt dışından Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi doğrultusunda da öğrenci kabul edilmektedir. (B.2.3.17.).  Üniversitemize 2023 yılında 235’i kadın, 220’si erkek olmak üzere toplam 455 yabancı uyruklu öğrenci kayıt yaptırmıştır. Yabancı Uyruklu kayıtlı öğrenci sayısı ise 2658’dir (Kadın öğrenci sayısı=1278, Erkek öğrenci sayısı=1380). Üniversitemiz 2024-2025 akademik yılı için yabancı uyruklu öğrenci almak üzere başvuruya çıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrenci alımlarında  adayların çeşitli sınavlardan (TR-YÖS, SİU-YÖS, ABITUR Sınavı, GCE Sıanavı, SAT 1 Sınavı gibi) istenilen şartları sağlamaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklu Öğrenci Başvuruları üniversitemizin web sayfasında şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaşılmaktadır. Bununla birlikte yabancı öğrenci kabulünde bütün başvurular, online başvuru sistem üzerinden ve belirlenmiş takvim dâhilinde gerçekleştirilmektedir (B.2.3.18.). Üniversitemiz bünyesinde bulunan Yabancı Diller, Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsünde tüm öğrenci kabulleri ise Siirt Üniversitesi Lisansüstü          Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleşmektedir. Bu yönetmelik sayesinde özel öğrenci ve yatay geçişle öğrenci alımı da yapılmaktadır (B.2.3.1.).

 

Üniversitemizde çift anadal programına kayıt hakkı kazanmak için öğrencinin başvurduğu yarıyıla kadar görmüş olduğu tüm dersleri başarıyla bitirmiş olması gerekmektedir. Öğrenci daha önce yükseköğretim kurumlarının birinden bir ders almışsa birim intibak komisyonları tarafından ders içeriklerinin kontrolleri yapılır. Bu kontrol süreçlerinde ve üniversitemize öğrenci kabullerinde Siirt Üniversitesi Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS) Yönergesine de dikkat edilir (B.2.3.19.).  Diğer taraftan üniversitemizde öğrenci kabulü ile öğrencilerin uygulama sonuçlarının ve akademik gelişimlerinin izlenmesi amacıyla her sınıfa danışman öğretim elemanı görevlendirilmektedir. Danışman öğretim elemanlarının görev ve sorumlulukları Siirt Üniversitesi Öğrenci Danışmanlığı Yönergesine bağlı olarak belirlenmiştir. Danışman öğretim elemanları öğrencilere ihtiyaç duydukları yönlendirmeleri ve bilgilendirmeleri rehberlik ve yönlendirme faaliyetleri çerçevesinde gerçekleştirmektedir. Ayrıca danışman öğretim elemanları öğrencilerle yaptıkları toplantı ve görüşmeleri kayıt altına alıp üst ve ilgili makamlara ulaştırmaktadır (B.2.3.6.). Üniversitemizde önceki öğrenmenin tanınması bağlamında yabancı dil dersleri için muafiyet talepleri Yabancı Diller Hazırlık Sınıfları Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesine göre gerçekleşmektedir. Böylece hazırlık mufaiyeti yazılı ve sözlü sınavından başarılı olan öğrenciler hazırlık eğitiminden muaf tutulmaktadır (B.2.3.20.). Üniversitemizde paydaş analizleriyle öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilenmesi konusunda gerekli düzeltme ve iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilmiştir (B.2.3.21.).

 

B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma

Üniversitemizde mezuniyet şartları, mezuniyete ilişkin karar süreçleri, derece ve diğer yeterliklerin tanınması Siirt Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği (B.2.4.1.) ile Siirt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğiyle belirlenmiştir (B.2.4.2.). Diploma ve sertifikalandırma işlemleri Siirt Üniversitesi Diploma, Diploma Eki, Geçici Mezuniyet Belgesi ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönergeyle tanımlanmış süreçlere uygun bir şekilde gerçekleşmektedir. Bu yönergeyle Siirt Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Siirt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uyarınca, Siirt Üniversitesine bağlı Enstitü, Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu mezunu olan öğrencilere verilecek diploma, diploma eki, geçici mezuniyet belgesi ve diğer belgelerin düzenlenmesine ilişkin esaslar belirlenmiştir (B.2.4.3.). Diploma ve sertifikalandırma işlemleri için öğrencilere gerekli bilgilendirmeler ve duyurular ilgili birimlerin web sayfalarında yapılmaktadır (B.2.4.4.). Bununla birlikte öğrencilerimiz programdan mezun sayılabilmeleri için önlisans ve yüksek lisans programlarından en az 120, lisans ve doktora programlarından ise en az 240 AKTS’ye sahip olmaları gerekmektedir (B.2.4.5.). Gerekli AKTS koşullarını sağlayan öğrencilere akademik ve profesyonel anlamda tanınmasını kolaylaştırmak için diploma eki de verilmektedir. Diploma eki diploma ile birlikte verilmekte ve formatı Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilen bir modeli temel almaktadır. Diploma ekinde mezuniyet tarihi, diploma numarası, alınan derecenin düzeyi, içeriği ve kullanım alanları; Üniversitenin eğitim öğretim ve değerlendirme esasları ile ulusal eğitim sistemi hakkında bilgilere yer verilmektedir. Diploma Eki Fakültelerde Dekan, Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarda Müdür tarafından imzalanmaktadır. Diploma, diploma eki ve geçici mezuniyet belgesinin düzenlemesiyle ilgili hükümler Siirt Üniversitesi Diploma, Diploma Eki, Geçici Mezuniyet Belgesi ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönergede tanımlanmıştır (B.2.4.3.).

 

ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilerin dışında kalan yatay geçiş, uluslararası öğrenci çift anadal ve yandal öğrenci kabullerinde ölçütler bellidir ve Siirt Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programı Yönergesine göre yürütülmektedir. Lisans programının yanı sıra yandal yapan öğrencilere yandal sertifikası verilmektedir (B.2.4.6.). Yatay geçiş başvuruları çevrimiçi yapılmakta olup başvurular Öğrenci İşleri Daire başkanlığı tarafından kamuoyuyla paylaşılmaktadir (B.2.4.7.). Ayrıca lisans programlarından mezun öğrencilere yönelik Eğitim Fakültesi bünyesinde ve Pedagojik Formasyon programı çerçevesinde Pedagojik Formasyon Sertifikası da verilmektedir. Formasyon ön kayıt başvuruları çevrimiçi yapılmaktadır (B.2.4.8.). Diploma, derece ve yeterliklerin sertifikalandırılması ve yeterliklerin tanınmasına yönelik Ders Bilgi Paketleri tüm programlar için kamuoyuna anlaşılır, açık, izlenebilir ve ölçülebilir bir şekilde duyrulmaktadır. Öğrenciler programa kayıt yaptırdıkları andan itibaren almış olduğu derslerin ve ders notlarının listesi, not ortalaması, mevcut dönemde almakta olduğu derslerdeki sınav/ödev/proje notları ve derslere devam durumu gibi bilgiler Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) üzerinden izleyebilmektedir (B.2.4.9.) (B.2.4.10.). Ayrıca Siirt Üniversitesi TÖMER aracılığıyla yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sertifika programları da düzenlemektedir. TÖMER’de kurslar Eylül ayında başlamakta ve bir akademik yıl boyunca devam etmektedir. Kurslar en geç Haziran ayının son haftasında tamamlanmaktadır. Bu çerçevede “Türkçe Temel Düzey”den kurslara başlayan her öğrenciye TÖMER’e kayıt tarihleri esas alınarak ders verilmektedir. TÖMER bünyesinde Türkçe Kursuna kayıtlı  toplam öğrenci sayısı 17’dir. Bunlardan 12’i erkek öğrenci, 5’i  kız öğrencidir (B.2.4.11.). Risk ve paydaş analizleriyle sertifikalandırma ve diploma işlemlerindeki iyileştirmeler güncel bir şekilde yerine getirilmektedir (B.2.4.12.).

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Olgunluk Düzeyi: Öğrenci merkezli uygulamalar izlenmekte ve ilgili iç paydaşların katılımıyla iyileştirilmektedir.

Kanıtlar

·       (2)B.2.1.1.Siirt_Üniversitesi_Eğitim_Öğretim_Kalite_Politikası

·        (3)B.2.1.2.Uzaktan_Eğitim_Sistemi_(ALMS)

·        (4)B.2.1.3.Deneyimli_ve_Uzman_Kişilerin_Derse_Çağrılması

·       (3)B.2.1.4.Öğretim_Amaçlı_Geziler

·       (4)B.2.1.5.Müfredat_Kapsamında_Yapılan_Söyleşiler

·       (3)B.2.1.6.Siirt_Üniversitesi_Ders_Bilgi_Paketi

·       (3)B.2.1.7.Uygulama_ve_Labotatuvar_Salonları

·       (3)B.2.1.8.İlahiyat_Lisans_Tamamlama_İLİTAM

·       (3)B.2.1.9.Dijital_Çağda_Yükseköğretimde_Öğrenme_Öğretme_Etkinlikleri

·        (3)B.2.1.10.Mesleki_Beceri_Geliştirme_Laboratuvarı

·       (3)B.2.1.11.Uzaktan_Eğitim_Araştırma_ve_Uygulama_Merkezi

·       (3)B.2.1.12.SİÜSEM_Yönetmeliği

·       (3)B.2.1.13.Sürekli_Eğitim_Uygulama_ve_Araştırma_Merkezi

·        (3)B.2.1.14.Öğretme_ve_Öğrenme_Uygulama_ve_Araştırma Merkezi

·       (4)B.2.1.15.Faaliyet_Raporları

·       (4)B.2.1.16.Memnuniyet_Anketi

 

Ölçme ve Değerlendirme

Olgunluk Düzeyi: Öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme uygulamaları izlenmekte ve ilgili iç paydaşların katılımıyla iyileştirilmektedir.

Kanıtlar

·        (3)B.2.2.1.Ön_Lisans_ve_Lisans_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği

·        (3)B.2.2.2.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği

·        (3)B.2.2.3.Merkezi_Sınav_Sistemi_Sunusu

·        (3)B.2.2.4.Sınavlarda_Uygulanacak_Kurallar

·       (3)B.2.2.5.Ders_Bilgi_Paketi

·        (3)B.2.2.6.Uzaktan_Eğitim_Sistemi_(ALMS)

·       (3)B.2.2.7.Özel_Gereksinimli_Öğrenci_ve_Öğretim_Elemanı_Kılavuzu

·       (3)B.2.2.8.Engelli_Öğrenci_Birimi_Yönergesi

·       (3)B.2.2.9.Engelsiz_Üniversite_Birimi

·        (3)B.2.2.10.Eğitimde_Fırsat_Eşitliği_Yönergesi

·       (3)B.2.2.11.Öğretme_ve_Öğrenme_Uygulama_ve_Araştırma Merkezi

·       (4)B.2.2.12.Değerlendirme_Anketi

·       (3)B.2.2.13.Çevrimiçi_İtiraz_Dilekçesi

·       (4)B.2.2.14.Ders_Değerlendirme_Anketi

·       (4)B.2.2.15.Değerlendirme_Anketi_Sonuçları

 

Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilenmesi

Olgunluk Düzeyi: Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesine ilişkin süreçler izlenmekte, iyileştirilmekte ve güncellemeler ilan edilmektedir.

Kanıtlar

·        (3)B.2.3.1.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği

·       (2)(3)B.2.3.2.Siirt_Üniversitesi_Çift_Anadal_ve_Yandal_Programı_Yönergesi

·       (3)B.2.3.3. Kayıt_Duyurusu

·        (3)B.2.3.4.Yeni_Kaydolan_Öğrenciler_İçin_Oryantasyon_Programı

·       (3)(4)B.2.3.5.Öğrenci_Bilgilendirme_Rehberi

·       (3)B.2.3.6.Siirt_Üniversitesi_Öğrenci_Danışmanlığı_Yönergesi

·       (3)B.2.3.7.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistemi_Yönergesi

·       (3)B.2.3.8.Öğrenci_Ön_Kayıt_İşlemleri

·       (3)B.2.3.9.Özel_Yetenek_Sınavu_Kılavuzu

·       (3)B.2.3.10.Uluslararası_ İlişkiler_ Koordinatörlüğü

·       (3)B.2.3.11.Siirt_Üniversitesi_Çift_Anadal_ve_Yandal_Programı_Yönergesi

·       (3)B.2.3.12.Önlisans_Lisans_Özel_Öğrenci_Yönergesi

·       (3)B.2.3.13.Erasmus_Değişim_Programı_Yönergesi

·       (3)B.2.3.14.Mevlana_Değişim_Programına_İlişkin_Yönetmelik

·       (3)B.2.3.15.Öğrenci_ve_Öğretim_Üyesi_Değişimine_İlişkin_Yönetmelik

·       (3)B.2.3.16.Farabi_Değişim_Programı_Yönergesi

·       (3)B.2.3.17.Yurt_Dışından_Öğrenci_Kabulü_Yönergesi

·        (3)(4)B.2.3.18.Uluslararası_Öğrenci_Başvuruları

·        (3)B.2.3.19.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistemi_Yönergesi

·       (3)B.2.3.20.Yabancı_Uyruklu_Öğrencilerin_Lisansüstüne_Kabulü_Yönergesi

·       (3)(4)B.2.3.21.Paydaş_Analizi

 

Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma

Olgunluk Düzeyi: Uygulamalar izlenmekte ve tanımlı süreçler iyileştirilmektedir.

Kanıtlar

·       (3)B.2.4.1.Önlisans_ve_Lisans_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği

·        (3)B.2.4.2.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_ Yönetmeliği

·       (3)B.2.4.3.Diploma_ve_Diploma_Eki_Mezuniyet_Belgesi_Yönergesi

·       (3)B.2.4.4.Mezuniyet_İşlemleri_İçin_Duyuru_ve_Bilgilendirme

·        (3)B.2.4.5.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistemi_Yönergesi

·       (3)B.2.4.6.Siirt_Üniversitesi_Çift_Anadal_ve_Yandal_Programı_Yönergesi

·       (3)B.2.4.7.Yatay_Geçis_Duyurusu

·       (4)B.2.4.8.Pedogojik_Formasyon_Bilgilendirmesi_ve_Başvuru_Duyurusu

·       (3)B.2.4.9.Ders_Bilgi_Paketi

·        (3)B.2.4.10.Siirt_Üniversitesi_Öğrenci_Bilgi_Sistemi_(OBS)

·       (3)B.2.4.11.ÖMER_Öğrenci_Sayıları

·       (4)B.2.4.12.Risk_ve_Paydaş_Analizi

Öğr. Gör. FIRAT ARSLAN
Güncelleme : 18.11.2024 13:49:05