B.2.1.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Üniversitemiz,
nitelikli mezun yetiştirmek ve evrensel düzeyde kaliteli eğitim-öğretim sunmak
hedefleri doğrultusunda, öğrenci merkezli ve interaktif öğrenme sürecini
destekleyici bir öğretim yaklaşımını benimsemiştir. Bu bağlamda Siirt
Üniversitesi öğretim faaliyetlerini Eğitim-Öğretim Kalite Politikası belgesinde
taahhüt ettiği şekliyle sürdürmektedir (B.2.1.1). SİUZEM kapsamında
sunulan ALMS ile tüm eğitim türlerinde öğrencilerin ilgi, motivasyon ve
bağlılığını arttırıcı interaktif bir öğrenme ortamı sunulmaktadır. ALMS
platformu üzerinden öğrenciler, zaman/mekân sınırlaması olmaksızın asenkron
ders kayıtlarını izleyebilir, öğrenmeyi destekleyici ders materyallerine
ulaşabilir, sisteme yükledikleri ödev/projeler ile ilgili detaylı geribildirim
alabilir, tartışma forumlarına katılabilir ve öğretim elemanlarına sorularını
sorabilirler. Ayrıca uygulamalı dersler ile stüdyo ve atölye derslerinde,
beceri uygulamaları, laboratuvar uygulamaları ve çok disiplinli bitirme
projeleri ile öğrenci merkezli ve yetkinlik temelli öğretim yöntem ve
teknikleri de uygulanmaktadır (B.2.1.2). Ek olarak düzenlenen yüz yüze ve çevrimiçi
mesleki sunum ve seminer etkinlikleri, teknik gezi aktiviteleri ve derslere
konuk olan alanında uzman, deneyimli konuşmacılar ile derin öğrenme süreci
desteklenmektedir (B.2.1.3.) (B.2.1.4.) (B.2.1.5.).
Üniversitemizde,
öğrenme-öğretme süreçlerinde disiplinlerarası çalışmaya teşvik eden bir
yaklaşım izlenmektedir. Ön Lisans ve Lisans düzeyinde, ortak seçmeli dersler,
genel eğitim dersleri ve bitirme projeleri disiplinlerarası eğitimi
desteklerken, lisansüstü düzeyde ise sunulan programların içeriği bu yaklaşımı
temel almaktadır (B.2.1.6.). Kurum içinde program bazında yapılan
öğrenci odaklı eğitim uygulamaları (laboratuvar, staj, mesleki eğitim,
öğretmenlik uygulaması, topluma hizmet uygulamaları vb.) ilgili programların
ders bilgi paketlerinde bulunmakta ve bu uygulamalara ilişkin yönerge ve
belgeler ilgili programların web sayfalarında yer almaktadır (B.2.1.7.).
Bu uygulamalar dışında, dersler kapsamındaki öğrenci odaklı eğitim
uygulamalarının (proje çalışmaları vb.) yayılımı ise içeriğine göre bazen
öğrencilerin dersler çerçevesinde geliştirdikleri veya tasarladıkları
materyallerin sergilenmesi, gösteriler, konserler vb. etkinliklerle
sağlanmaktadır. Ayrıca bu etkinliklere ilişkin duyuru ve etkinlik uygulama
belgeleri (video, fotoğraf, etkinlik içeriği vb.) fakülte veya üniversite web
sayfalarından da yayımlanmaktadır (B.2.1.8.) (B.2.1.9.) (B.2.1.10.).
Programlarda
disiplinlerarası çalışmayı teşvik edecek seçmeli dersler bulunmakta ve
disiplinlerarası uygulamalar gerçekleştirmek üzere öğrenci kulüpleri çeşitli
faaliyetler yürütmekte ve bu etkinliklere ilişkin belgeler ilgili web
sayfasında yayınlanmaktadır. Siirt
Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (SİÜSEM) her
akademik yıl içerisinde öğrencilere yönelik akademik, sanatsal ve sportif
faaliyetlere yönelik kurslar ve sertifika programları açmakta ve yürütmektedir Öte
yandan SİÜSEM’in tüm faaliyetleri “Siirt Üniversitesi
Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliğine” göre
yapılmaktadır (B.2.1.11.) (B.2.1.12.). Bu çerçevede öğrencilerin sürekli
öğrenmeleri teşvik edilmektedir. SİÜSEM’in
gerçekleştireceği etkinlik ve faaliyetlere ilişkin duyurular ve faaliyetlerin
sürecine ilişkin belgeler üniversitenin ve SİÜSEM’in web sitesinde yer
almaktadır (B.2.1.13.) (B.2.1.14.). Öğretim yöntem ve tekniklerine
ilişkin iyileştirmeler ve düzeltmeler bölüm bazında gerçekleştirilen anketler
ve yayınlanan faaliyet raporlarıyla ele alınmaktadır (B.2.1.15.) (B.2.1.16.).
B.2.2. Ölçme ve Değerlendirme
Üniversitemizde
ölçme ve değerlendirme faaliyetleri “Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
ve Sınav Yönetmeliği (B.2.2.1.) ile Siirt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”
doğrultusunda yürütülmektedir (B.2.1.2.). Eğitim-öğretim süreçlerinde ölçme ve değerlendirme
faaliyetlerinin işleyişiyle ilgili bilgilendirmeler ve paylaşımlar
yapılmaktadır (B.2.1.3.). Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinde sunum, sınav, rapor, ödev, araştırma, proje,
sözlü, uygulama gibi yöntemler kullanılmaktadır (B.2.1.4.). Ayrıca
üniversitemiz ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin tümünde öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme
yaklaşımını benimsemekte ve sınav yöntemleri tüm eğitim türlerine ve ders
kazanımlarına uygun şekilde planlanmakta ve uygulanmaktadır. Bu kapsamda ders
bilgi paketlerinde, ölçme ve değerlendirme uygulamaları ders kazanımları ve
program yeterlilikleriyle ilişkilendirilmiş ve öğrenci iş yükü temel alınmıştır
(B.2.1.5.). Diğer taraftan
SİUZEM ALMS sistemi kullanılarak, öğrencilere özel rastgele soru oluşturma,
büyük soru havuzlarından öğrencilere farklı sorular içeren ödevler ve sınavlar
verebilme gibi uygulamalar aktif olarak kullanılmakta ve böylelikle sınav güvenirliliği
güvence altına alınmaktadır (B.2.1.6.).
Üniversitemizde
sınav uygulamaları dezavantajlı öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda
düzenlenmektedir. Ayrıca üniversitemiz tarafından hazırlanan özel gereksinimli
öğrenci ve öğretim elemanı kılavuzu dezavantajlı öğrencilerin eğitim-öğretim
süreçlerini kapsamlı biçimde ele almaktadır (B.2.1.7.). Aynı zamanda üniversitemizde
özel gereksinimli öğrencilerin özel
durumları nedeniyle almaları mümkün olmayan teorik ve uygulamalı dersler için
ilgili birimin onayı ile öğrencinin durumuna göre akademik danışmanın ve dersi
veren öğretim elemanın görüşleri doğrultusunda intibak yapılması veya intibakın
mümkün olmadığı durumlarda öğrencinin muaf tutulmasının istendiği dersin
niteliğine göre (zorunlu/seçimlik) aynı kredide başka bir dersi seçmesi
sağlanmaktadır (B.2.1.8.).
Bununla birlikte sınav öncesinde, sırasında ve
sonrasında özel gereksinimli öğrencilerin fırsat eşitliği çerçevesinde öğrenim
görebilmesi ve başarılarının olumsuz etkilenmemesi için Engelli Öğrenci Birimi
bulunmaktadır (B.2.1.9.).
Engelli Öğrenci Birimi özel gereksinimli
öğrencilerimizin ölçme ve değerlendirme süreçlerinde aktif olarak görev
yapmakta ve bu sürece destek olmaktadır. Ölçme ve değerlendirme bağlamında özel
gereksinimli öğrencilerin karşılaştıkları dezavantajları
ortadan kaldırmak ve onların üniversitede akademik, sosyal ve kültürel
ortamlara eşit fırsatlarla katılımlarını sağlamaya yönelik usul ve esaslar
“Siirt Üniversitesi Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitimde Fırsat Eşitliği
Yönergesi ile saağlanmaktadır (B.2.1.10.). Bunun yanı
sıra taslak “Siirt Üniversitesi Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitim-Öğretim
ve Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları Yönergesi” çalışmalarına da başlanmıştır. Diğer
taraftan Öğrenme ve Öğretme Uygulama ve Araştırma Merkezi de alternatif ve
süreç odaklı ölçme-değerlendirme uygulamaları konularında bilgilendirmeler
yapmaktadır (B.2.1.11.).
Üniversitemizde her ders için arasınav, dönem sonu sınavı ve bütünleme
sınavları, tek ders sınavı, dersin öğretim elemanı tarafından önceden tanımlanmaktadır.
Üniversitemizde öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme, yetkinlik ve
performans temelinde yürütülmekte ve öğrencilerin kendini ifade etme olanakları
mümkün olduğunca çeşitlendirilmektedir (B.2.1.12.). Eğitim-öğretim
süreçlerinde ölçme ve değerlendirmelere ilişkin yapılacak itirazlar ise online
olarak kabul edilerek (B.2.1.13.)
sınav itirazlarının
vakit kaybetmeden ve öğrencinin herhangi bir mağduriyeti oluşmadan giderilmesi sağlanmakta
ve gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır (B.2.2.14.) (B.2.2.15.).
B.2.3. Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin
Tanınması ve Kredilenmesi
Üniversitemizde
tüm akademik birimlerde öğrenci kabulü şeffaflık ve hesapverilebilirlik
ilkeleri doğrultusunda önlisans ve lisans programlarına ÖSYM tarafından yapılan
merkezi yerleştirme sistemiyle; lisansüstü programlarda ise Siirt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim
ve Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleşmektedir (B.2.3.1.). Üniversitemizde geçişle öğrenci kabulü Yükseköğretim
Kurulu Başkanlığının belirlemiş olduğu “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve
Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar
Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” kapsamında
gerçekleşmektedir (B.2.3.2.). Akademik
birimlerimiz öğrenci kabulüyle ilgili süreçler hakkında gerekli duyuru ve
bilgilendirmeyi güncel web sayfalarında paylaşmaktadır (B.2.3.3.). Yeni gelen
öğrencilerin uyumlarını sağlamak amacıyla, dönem başında öğrencilere,
üniversite yaşamı, program yapısı, fiziki ve sosyal imkanlar, değişim
programları ve yönetmelikler gibi konularda bilgiler verilmekte ve oryantasyon
sağlanmaktadır (B.2.3.4.) (B.2.3.5.). Ayrıca
birimde, her sınıfa atanan danışmanlar aracılığıyla öğrencilere kurum kültürü,
eğitim hakları, uyulması gereken kurallar gibi konular hakkında bilgiler verilerek uyum
sağlamalarına katkıda bulunulmaktadır (B.2.3.6.). Öğrencilerimizin eğitim-öğretim dönemi içerisinde geçirdiği
bütün süreçler AKTS olarak belirlenmekte ve not durum belgesine
yansıtılmaktadır. Bologna süreci kapsamında öğrencilerin yurt içi ve/veya yurt
dışındaki işyeri ortamlarında gerçekleştirecekleri uygulama ve stajları AKTS
olarak değerlendirilmekte ve toplam iş yüküne dahil edilmektedir (B.2.3.7.).
Üniversitemize
yerleşen öğrenciler mali bir külfet altına girmeden e-devlet üzerinden
kayıtlarını yapabilmektedir (B.2.3.8.). Merkezi yerleştirmenin
yanı sıra BESYO (Beden Eğitimi ve Yüksek Okulu) bölümüne öğrenci alımları özel
yetenek sınavıyla yapılmaktadır. Özel yetenek sınavı alımıyla ilgili koşullar,
açıklamalar ve başvuru şartları gibi bilgiler BESYO yönetim kurulunca belirlenmekte,
üniversitemiz senatosu tarafından görüşülüp karara bağlanmaktadır. Bu amaçla
özel yetenek sınavına yönelik açıklamalar ve detaylar Özel Yetenek Sınavı
Kılavuzunda yer almaktadır. Milli sporcu olan adaylar ise özel yetenek
sınavından muaf tutulmaktadır (B.2.3.9.). Öte
yandan üniversitemizde yabancı uyruklu öğrenci kabulü Uluslararası İlişkiler
Koordinatörlüğü tarafından ilgili yönetmelik esasları dikkate alınarak yürütülmektedir
(B.2.3.10.).
Üniversitemiz önlisans
ve lisans programlarına özel öğrenci statüsünde de öğrenci alımı
gerçekleştirmektedir. Bu türden öğrenci kabulleri “Yükseköğretim Kurumlarında
Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin” (B.2.3.11.) yanı sıra Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve
Lisans Özel Öğrenci Yönergesi hükümlerince yapılmaktadır (B.2.3.12.).
Üniversitemizde
öğrenci kabulü türlerinden biri de Erasmus, Mevlana ve Farabi Değişim
Programlarıdır. Bu yolla öğrenci kabulü Erasmus Değişim Programı Yönergesi (B.2.3.13.), Mevlâna
Değişim Programına İlişkin Yönetmelik (B.2.3.14.), Yükseköğretim Kuramları Arasında Öğrenci ve
Öğretim Üyesi Değişim Programına İlişkin Yönetmelik (B.2.3.15.), ile Siirt Üniversitesi Farabi Değişim Programı
Yönergesi hükümlerine göre yapılmaktadır (B.2.3.16.). Ayrıca
üniversitemize yurt dışından Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi doğrultusunda da öğrenci
kabul edilmektedir.
(B.2.3.17.). Üniversitemize
2023 yılında 235’i kadın, 220’si erkek olmak üzere toplam 455 yabancı uyruklu
öğrenci kayıt yaptırmıştır. Yabancı Uyruklu kayıtlı öğrenci sayısı ise 2658’dir
(Kadın öğrenci sayısı=1278, Erkek öğrenci sayısı=1380). Üniversitemiz 2024-2025
akademik yılı için yabancı uyruklu öğrenci almak üzere başvuruya çıkmıştır. Yabancı
uyruklu öğrenci alımlarında adayların
çeşitli sınavlardan (TR-YÖS, SİU-YÖS, ABITUR Sınavı, GCE Sıanavı, SAT 1 Sınavı
gibi) istenilen şartları sağlamaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklu Öğrenci
Başvuruları üniversitemizin web sayfasında şeffaf bir şekilde kamuoyuyla
paylaşılmaktadır. Bununla birlikte yabancı öğrenci kabulünde bütün başvurular, online başvuru sistem
üzerinden ve belirlenmiş takvim dâhilinde gerçekleştirilmektedir
(B.2.3.18.). Üniversitemiz bünyesinde
bulunan Yabancı Diller, Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilimler
Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsünde tüm öğrenci kabulleri ise Siirt Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleşmektedir. Bu yönetmelik sayesinde özel
öğrenci ve yatay geçişle öğrenci alımı da yapılmaktadır (B.2.3.1.).
Üniversitemizde
çift anadal programına kayıt hakkı kazanmak için öğrencinin başvurduğu yarıyıla
kadar görmüş olduğu tüm dersleri başarıyla bitirmiş olması gerekmektedir. Öğrenci
daha önce yükseköğretim kurumlarının birinden bir ders almışsa birim intibak
komisyonları tarafından ders içeriklerinin kontrolleri yapılır. Bu kontrol
süreçlerinde ve üniversitemize öğrenci kabullerinde Siirt Üniversitesi Avrupa
Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS) Yönergesine de dikkat edilir (B.2.3.19.). Diğer taraftan üniversitemizde öğrenci kabulü
ile öğrencilerin uygulama sonuçlarının ve akademik gelişimlerinin izlenmesi
amacıyla her sınıfa danışman öğretim elemanı görevlendirilmektedir. Danışman
öğretim elemanlarının görev ve sorumlulukları Siirt Üniversitesi Öğrenci Danışmanlığı
Yönergesine bağlı olarak belirlenmiştir. Danışman öğretim elemanları
öğrencilere ihtiyaç duydukları yönlendirmeleri ve bilgilendirmeleri rehberlik
ve yönlendirme faaliyetleri çerçevesinde gerçekleştirmektedir. Ayrıca danışman
öğretim elemanları öğrencilerle yaptıkları toplantı ve görüşmeleri kayıt altına
alıp üst ve ilgili makamlara ulaştırmaktadır (B.2.3.6.). Üniversitemizde
önceki
öğrenmenin tanınması bağlamında yabancı dil dersleri için muafiyet talepleri Yabancı Diller Hazırlık Sınıfları Eğitim
Öğretim ve Sınav Yönergesine göre gerçekleşmektedir. Böylece hazırlık mufaiyeti
yazılı ve sözlü sınavından başarılı olan öğrenciler hazırlık
eğitiminden muaf tutulmaktadır (B.2.3.20.). Üniversitemizde
paydaş analizleriyle öğrenci
kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilenmesi konusunda gerekli düzeltme
ve iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilmiştir (B.2.3.21.).
B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması
ve Diploma
Üniversitemizde
mezuniyet şartları, mezuniyete ilişkin karar süreçleri, derece ve diğer
yeterliklerin tanınması Siirt Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliği (B.2.4.1.) ile Siirt Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğiyle belirlenmiştir (B.2.4.2.). Diploma
ve sertifikalandırma işlemleri Siirt Üniversitesi Diploma, Diploma Eki, Geçici
Mezuniyet Belgesi ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönergeyle
tanımlanmış süreçlere uygun bir şekilde gerçekleşmektedir. Bu yönergeyle Siirt
Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Siirt
Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uyarınca, Siirt
Üniversitesine bağlı Enstitü, Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu mezunu
olan öğrencilere verilecek diploma, diploma eki, geçici mezuniyet belgesi ve
diğer belgelerin düzenlenmesine ilişkin esaslar belirlenmiştir (B.2.4.3.). Diploma
ve sertifikalandırma işlemleri için öğrencilere gerekli bilgilendirmeler ve
duyurular ilgili birimlerin web sayfalarında yapılmaktadır (B.2.4.4.). Bununla
birlikte öğrencilerimiz programdan mezun sayılabilmeleri için önlisans ve
yüksek lisans programlarından en az 120, lisans ve doktora programlarından ise
en az 240 AKTS’ye sahip olmaları gerekmektedir (B.2.4.5.). Gerekli AKTS
koşullarını sağlayan öğrencilere akademik ve profesyonel
anlamda tanınmasını kolaylaştırmak için diploma eki de verilmektedir. Diploma
eki diploma ile birlikte verilmekte ve formatı Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi
ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilen bir modeli temel almaktadır. Diploma
ekinde mezuniyet tarihi, diploma numarası, alınan derecenin düzeyi, içeriği ve
kullanım alanları; Üniversitenin eğitim öğretim ve değerlendirme esasları ile
ulusal eğitim sistemi hakkında bilgilere yer verilmektedir. Diploma Eki
Fakültelerde Dekan, Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarda Müdür tarafından
imzalanmaktadır. Diploma, diploma eki ve geçici mezuniyet belgesinin
düzenlemesiyle ilgili hükümler Siirt Üniversitesi Diploma, Diploma Eki, Geçici
Mezuniyet Belgesi ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönergede tanımlanmıştır
(B.2.4.3.).
ÖSYM tarafından
yerleştirilen öğrencilerin dışında kalan yatay geçiş, uluslararası öğrenci çift
anadal ve yandal öğrenci kabullerinde ölçütler bellidir ve Siirt Üniversitesi
Çift Anadal ve Yandal Programı Yönergesine göre yürütülmektedir. Lisans
programının yanı sıra yandal yapan öğrencilere yandal sertifikası verilmektedir
(B.2.4.6.). Yatay geçiş başvuruları çevrimiçi yapılmakta olup başvurular
Öğrenci İşleri Daire başkanlığı tarafından kamuoyuyla paylaşılmaktadir (B.2.4.7.).
Ayrıca lisans programlarından mezun öğrencilere yönelik
Eğitim Fakültesi bünyesinde ve Pedagojik Formasyon programı çerçevesinde Pedagojik
Formasyon Sertifikası da verilmektedir. Formasyon ön kayıt
başvuruları çevrimiçi yapılmaktadır (B.2.4.8.). Diploma,
derece ve yeterliklerin sertifikalandırılması ve yeterliklerin tanınmasına
yönelik Ders Bilgi Paketleri tüm programlar için kamuoyuna anlaşılır, açık,
izlenebilir ve ölçülebilir bir şekilde duyrulmaktadır. Öğrenciler programa
kayıt yaptırdıkları andan itibaren almış olduğu
derslerin ve ders notlarının listesi, not ortalaması, mevcut dönemde almakta
olduğu derslerdeki sınav/ödev/proje notları ve derslere devam durumu gibi
bilgiler Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) üzerinden izleyebilmektedir (B.2.4.9.) (B.2.4.10.).
Ayrıca
Siirt Üniversitesi TÖMER aracılığıyla yabancı dil olarak Türkçe
öğretimi sertifika programları da düzenlemektedir. TÖMER’de kurslar Eylül
ayında başlamakta ve bir akademik yıl boyunca devam etmektedir. Kurslar en geç
Haziran ayının son haftasında tamamlanmaktadır. Bu çerçevede “Türkçe Temel
Düzey”den kurslara başlayan her öğrenciye TÖMER’e kayıt tarihleri esas alınarak
ders verilmektedir. TÖMER
bünyesinde Türkçe Kursuna kayıtlı toplam
öğrenci sayısı 17’dir. Bunlardan 12’i erkek öğrenci, 5’i kız öğrencidir (B.2.4.11.). Risk ve
paydaş analizleriyle sertifikalandırma ve diploma işlemlerindeki iyileştirmeler
güncel bir şekilde yerine getirilmektedir (B.2.4.12.).
Öğretim
Yöntem ve Teknikleri
Olgunluk Düzeyi: Öğrenci merkezli uygulamalar izlenmekte ve ilgili iç
paydaşların katılımıyla iyileştirilmektedir.
Kanıtlar
·
(2)B.2.1.1.Siirt_Üniversitesi_Eğitim_Öğretim_Kalite_Politikası
·
(3)B.2.1.2.Uzaktan_Eğitim_Sistemi_(ALMS)
·
(4)B.2.1.3.Deneyimli_ve_Uzman_Kişilerin_Derse_Çağrılması
·
(3)B.2.1.4.Öğretim_Amaçlı_Geziler
·
(4)B.2.1.5.Müfredat_Kapsamında_Yapılan_Söyleşiler
·
(3)B.2.1.6.Siirt_Üniversitesi_Ders_Bilgi_Paketi
·
(3)B.2.1.7.Uygulama_ve_Labotatuvar_Salonları
·
(3)B.2.1.8.İlahiyat_Lisans_Tamamlama_İLİTAM
·
(3)B.2.1.9.Dijital_Çağda_Yükseköğretimde_Öğrenme_Öğretme_Etkinlikleri
·
(3)B.2.1.10.Mesleki_Beceri_Geliştirme_Laboratuvarı
·
(3)B.2.1.11.Uzaktan_Eğitim_Araştırma_ve_Uygulama_Merkezi
·
(3)B.2.1.12.SİÜSEM_Yönetmeliği
·
(3)B.2.1.13.Sürekli_Eğitim_Uygulama_ve_Araştırma_Merkezi
·
(3)B.2.1.14.Öğretme_ve_Öğrenme_Uygulama_ve_Araştırma Merkezi
· (4)B.2.1.15.Faaliyet_Raporları
·
(4)B.2.1.16.Memnuniyet_Anketi
Ölçme ve Değerlendirme
Olgunluk Düzeyi: Öğrenci merkezli
ölçme ve değerlendirme uygulamaları izlenmekte ve ilgili iç paydaşların
katılımıyla iyileştirilmektedir.
Kanıtlar
·
(3)B.2.2.1.Ön_Lisans_ve_Lisans_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği
·
(3)B.2.2.2.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği
·
(3)B.2.2.3.Merkezi_Sınav_Sistemi_Sunusu
·
(3)B.2.2.4.Sınavlarda_Uygulanacak_Kurallar
· (3)B.2.2.5.Ders_Bilgi_Paketi
·
(3)B.2.2.6.Uzaktan_Eğitim_Sistemi_(ALMS)
·
(3)B.2.2.7.Özel_Gereksinimli_Öğrenci_ve_Öğretim_Elemanı_Kılavuzu
·
(3)B.2.2.8.Engelli_Öğrenci_Birimi_Yönergesi
·
(3)B.2.2.9.Engelsiz_Üniversite_Birimi
·
(3)B.2.2.10.Eğitimde_Fırsat_Eşitliği_Yönergesi
·
(3)B.2.2.11.Öğretme_ve_Öğrenme_Uygulama_ve_Araştırma Merkezi
· (4)B.2.2.12.Değerlendirme_Anketi
·
(3)B.2.2.13.Çevrimiçi_İtiraz_Dilekçesi
·
(4)B.2.2.14.Ders_Değerlendirme_Anketi
·
(4)B.2.2.15.Değerlendirme_Anketi_Sonuçları
Öğrenci
Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilenmesi
Olgunluk Düzeyi: Öğrenci kabulü,
önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesine ilişkin süreçler izlenmekte,
iyileştirilmekte ve güncellemeler ilan edilmektedir.
Kanıtlar
·
(3)B.2.3.1.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği
· (2)(3)B.2.3.2.Siirt_Üniversitesi_Çift_Anadal_ve_Yandal_Programı_Yönergesi
· (3)B.2.3.3. Kayıt_Duyurusu
·
(3)B.2.3.4.Yeni_Kaydolan_Öğrenciler_İçin_Oryantasyon_Programı
· (3)(4)B.2.3.5.Öğrenci_Bilgilendirme_Rehberi
· (3)B.2.3.6.Siirt_Üniversitesi_Öğrenci_Danışmanlığı_Yönergesi
· (3)B.2.3.7.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistemi_Yönergesi
· (3)B.2.3.8.Öğrenci_Ön_Kayıt_İşlemleri
· (3)B.2.3.9.Özel_Yetenek_Sınavu_Kılavuzu
· (3)B.2.3.10.Uluslararası_ İlişkiler_
Koordinatörlüğü
· (3)B.2.3.11.Siirt_Üniversitesi_Çift_Anadal_ve_Yandal_Programı_Yönergesi
· (3)B.2.3.12.Önlisans_Lisans_Özel_Öğrenci_Yönergesi
· (3)B.2.3.13.Erasmus_Değişim_Programı_Yönergesi
· (3)B.2.3.14.Mevlana_Değişim_Programına_İlişkin_Yönetmelik
·
(3)B.2.3.15.Öğrenci_ve_Öğretim_Üyesi_Değişimine_İlişkin_Yönetmelik
· (3)B.2.3.16.Farabi_Değişim_Programı_Yönergesi
· (3)B.2.3.17.Yurt_Dışından_Öğrenci_Kabulü_Yönergesi
·
(3)(4)B.2.3.18.Uluslararası_Öğrenci_Başvuruları
·
(3)B.2.3.19.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistemi_Yönergesi
· (3)B.2.3.20.Yabancı_Uyruklu_Öğrencilerin_Lisansüstüne_Kabulü_Yönergesi
· (3)(4)B.2.3.21.Paydaş_Analizi
Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve
Diploma
Olgunluk
Düzeyi: Uygulamalar izlenmekte ve tanımlı süreçler
iyileştirilmektedir.
Kanıtlar
·
(3)B.2.4.1.Önlisans_ve_Lisans_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_Yönetmeliği
·
(3)B.2.4.2.Lisansüstü_Eğitim_Öğretim_ve_Sınav_
Yönetmeliği
· (3)B.2.4.3.Diploma_ve_Diploma_Eki_Mezuniyet_Belgesi_Yönergesi
· (3)B.2.4.4.Mezuniyet_İşlemleri_İçin_Duyuru_ve_Bilgilendirme
·
(3)B.2.4.5.Siirt_Üniversitesi_Avrupa_Kredi_Transferi_Sistemi_Yönergesi
· (3)B.2.4.6.Siirt_Üniversitesi_Çift_Anadal_ve_Yandal_Programı_Yönergesi
· (3)B.2.4.7.Yatay_Geçis_Duyurusu
· (4)B.2.4.8.Pedogojik_Formasyon_Bilgilendirmesi_ve_Başvuru_Duyurusu
·
(3)B.2.4.9.Ders_Bilgi_Paketi
·
(3)B.2.4.10.Siirt_Üniversitesi_Öğrenci_Bilgi_Sistemi_(OBS)
· (3)B.2.4.11.ÖMER_Öğrenci_Sayıları
· (4)B.2.4.12.Risk_ve_Paydaş_Analizi