A.4. Paydaş Katılımı

A.4. Paydaş Katılımı

 

A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı

 

Üniversitemizde kalite yönetim sistemi, eğitim-öğretim, ar-ge ve toplumsal katkı süreçlerinin PUKÖ döngülerine paydaşların katılımını sağlamak üzere mekanizma oluşturulmuş ve uygulanarak izlenmektedir.  Paydaş katılımını sağlamak üzere Stratejik planda (2023-2027) yer alan paydaş matrisiyle kurumun ilişkili olduğu paydaşlar belirlenmiş bununla birlikte tüm birimlerde paydaş analizi yapılmıştır (A.4.1.1.) (A.4.1.5.). Paydaş katılımıyla ilgili uygulama takvimi, uygulanacak yöntem ve sorumluları gösteren paydaş yönergesi bulunmaktadır (A.4.1.2.). Bu doğrultuda iç ve dış paydaşlarla belirli periyotlarda anket yöntemiyle görüş alınmakta ayrıca dış paydaşlardan oluşan Danışma Kurulu toplantısı yılda en az bir kez düzenlenmektedir. Paydaş Yönergesiyle paydaş katılım mekanizmasının sürekliliği sağlanmakta ve geri bildirimlere doğrultusunda iyileştirmeler yapılmaktadır.(A.4.1.3.). (A.4.1.4.). (A.4.1.23.). (A.4.1.24.).  Ayrıca birimlerde de iç ve dış paydaşlara anket uygulanarak geri bildirim alınmaktadır. Bu bağlamda İç paydaşlara sunulan hizmetle ilgili memnuniyetleri belirlemek amacıyla Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından anketler uygulamış ve sonuçlara ilişkin iyileştirmelerin yapılması sağlanmıştır (A.4.1.13) (A.4.1.14).

 

Üniversitemizin kalite alt çalışma grupları, her birimin temsil edileceği şekilde oluşturulmuş, böylece kalite süreçlerinde karar alma mekanizmasının bir parçası olmaları sağlanmıştır(A.4.1.5.). Ayrıca iç paydaşları temsilen birim amirleri, birim kalite koordinatörleri, merkezler ve birim alt gruplarının temsilcileriyle rutin toplantılar yapılarak görüş ve önerileri alınmaktadır. (A.4.1.9.) (A.4.1.10.) (A.4.1.11.).

İç ve dış paydaşların Üniversitemizin iletişime geçmesini beklemeden diledikleri zaman herhangi bir konuda görüş ve önerilerini iletebilmeleri amacıyla Dilek, Şikâyet ve Öneri Otomasyonu kurulmuştur. Otomasyon sisteminin işleyişini düzenlemek üzere Dilek Şikâyet ve Öneri Değerlendirme Yönergesi oluşturulmuş böylece gelen iletilerin sorumluları ve rapor verme ilişkileri düzenlenmiştir. Otomasyon sistemine gelen iletiler ilgili birimlere aktarılarak değerlendirilmeleri ve cevaplanmaları sağlanmaktadır. Ayrıca otomasyon sistemine gelen iletiler raporlanarak üst yönetime sunulmaktadır(A.4.1.20.) (A.4.1.21.) (A.4.1.22.).

Üniversitemiz dış paydaşlarını, bulunduğu bölgeye katkı sunma misyonunu yerine getirmede önemli iş birlikçiler olarak görmektedir. Eğitim-öğretim ve ihtisas alanı başta olmak üzere düzenlenen çalıştay, toplantı, konferans ve iş birlikleriyle dış paydaşlarla sürekli etkileşim içinde olunmaktadır(A.4.1.7.) (A.4.1.8.) (A.4.1.12.) (A.4.1.15.) (A.4.1.25.) (A.4.1.26.) (A.4.1.27.). Söz konusu etkileşim neticesinde özel gereksinimli öğrenciler için birimlerde iletişim kanallarının oluşturulması, üreticilere eğitim verilmesi, Reprodüktif Biyoteknoloji Merkezinin faaliyete geçmesi, Tıp fakültesi için alt yapının tamamlanmasına ilişkin çalışmaların hızlandırılması, yerel ürünlerin ticarileştirilerek ihracata başlanması, toplumsal sorunlara ilişkin farkındalık söyleşilerinin düzenlenmesi paydaş beklentilerine uygun iyileştirme adımlarına örnek olarak gösterilebilir (A.4.1.14.)( A.4.1.16.)(A.4.1.17.) (A.4.1.18.) (A.4.1.19.) (A.4.1.28.) (A.4.1.29.).    

 

A.4.2. Öğrenci Geribildirimleri

Üniversitemize kayıtlı öğrencilerin eğitim, sağlık, spor ve kültürel ihtiyaçlarının karşılanması ve geliştirilmesi hususunda Üniversitenin yönetim organlarıyla öğrenciler arasında etkili bir iletişim kurarak öğrencilerin beklenti ve isteklerini yönetim organlarına iletmek ve öğrencilerin eğitim-öğretim konusundaki kararlara katılımını sağlamak amacıyla “Öğrenci Konseyi Yönergesi” oluşturulmuştur (A.4.2.1.) Bununla birlikte Öğrencilerin kararlara katılımını sağlamak üzere öğrenci toplulukları ile toplantı gerçekleştirilmiş, danışma kuruluna öğrenci temsilcisinin katılımı sağlanmış ayrıca Öğrenci kalite komisyonu kurulmuştur (A.4.2.2.).

Üniversitemiz öğrencilerinin bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif etkinliklerde bulunmaları amacıyla öğrenci topluluklarının/kulüplerinin kuruluş ve işleyişini düzenleyen “Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri Yönergesi” oluşturulmuştur (A.4.2.3.). Ayrıca Siirt Üniversitesinde öğrenim gören engelli öğrencilerin öğrenimlerine devam etmeleri için gerekli tedbirleri araştırmak ve bu yönde çalışmalar yapmak üzere “Engelli Öğrenci Birimi” oluşturulmuş ve engelli öğrencilerin karşılaştıkları dezavantajları ortadan kaldırmak ve onların Üniversitede akademik, sosyal ve kültürel ortamlara eşit fırsatlarla katılımlarını sağlamak için de “Engelli Öğrenciler İçin Eğitimde Fırsat Eşitliği Yönergesi” ortaya oluşturulmuştur (A.4.2.4.)( A.4.2.5.) Üniversitemiz tarafından eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak üzere, birim web sitelerinde öğrencilerin kolayca erişebilecekleri şekilde sekme eklenerek sürecin iyileştirilmesi sağlanmıştır (A.4.2.11.).

Üniversitemiz tarafından sunulan hizmetlerin etkinliğini ve güvenirliliğini arttırmak, tüm paydaşları ilgilendiren herhangi bir konuya ilişkin önerilerin tarafsız ve somut olarak paylaşılmasını sağlamak, hatalı, usulsüz veya yanlış uygulamaların rahatça bildirilmesini sağlamak amacı ile Dilek, Şikâyet ve Öneri Değerlendirme Yönergesi hazırlanmış ve yönergede geçen otomasyon sistemi işletilmektedir (A.4.2.6.) (A.4.2.7.). Ayrıca üniversitemiz öğrencilerin memnuniyetlerini ölçmek ve gerekli aksiyonları almak için Paydaş Yönergesi’ne uygun olarak öğrenci otomasyon sistemi (OBS) üzerinden “Genel Öğrenci Memnuniyet Anketi” yapılmaktadır. Bunun yanı sıra her akademik birim kendi bünyesinde Öğrenci Memnuniyet Anket yaparken idari birimler de sundukları hizmetlerle ilgili öğrenci memnuniyet anketlerini web sitelerinde uygulamaktadır (A.4.2.12.) (A.4.2.13.) (A.4.2.14.) (A.4.2.15.). Genel öğrenci memnuniyet anket sonuçları Rektör katılıyla kalite komisyon toplantılarında ve birim öğrenci memnuniyet anket sonuçları birim yöneticilerinin katıldığı yönetim gözden geçirme toplantılarında değerlendirilmektedir (A.4.2.16.) (A.4.2.17.). (A.4.2.19.).

Uzaktan eğitim programlarının başarı ile yürütülmesi için gerekli olan eşgüdümü sağlamak, öğretim elemanlarınca uzaktan eğitim hizmeti sunmak amacıyla hazırlanan dersleri akredite etmek, yönetmek, öğretim elemanlarına teknik ve altyapı desteği sunmak üzere “Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği” oluşturulmuştur (A.4.2.9.). ALMS portalında yer alan Yardım Masası ve gerçekleştirilen anketler ile uzaktan eğitimin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi sağlanmaktadır (A.4.2.9.).

Öğrencilerin kararlara katılımını sağlamak üzere yürütülen danışmanlık faaliyetlerinin planlanması amacıyla Öğrenci Danışmanlığı Yönergesi (Kanıt 14) oluşturularak, öğrencilere değişim programları, staj olanakları, ders seçme ve ders kayıt (yeni kayıt, kayıt yenileme) gibi birçok alanda ihtiyaç duyduğu konularda bilgi verilmesi amaçlanmıştır (A.4.2.8.). Danışman hocalar, haftalık ders programını ve öğrenci görüşme saatlerini belirten standart formları ofis kapılarında sunmaktadır. Öğrenciler bu formları takip ederek öğretim elemanlarına ders saatleri dışında da yüz yüze ulaşabilmektedir (A.4.2.10). Bu sayede üniversite olarak her birimde danışman hocalar tarafından toplantılar düzenlenerek öğrencilerin sorunları ve çözüm önerileri hakkında bilgi alışverişi yapılmaktadır (A.4.2.20.). Akademik danışmanlık faaliyetleri ve anketlerle ilgili elde edilen bilgiler yönetim tarafından danışman hocalarla düzenlenen toplantılarda değerlendirilerek kararlara öğrenci görüşlerinin yansıtılması sağlanmaktadır (A.4.2.21.).

Öğrenci geri bildirimlerinin değerlendirilmesi neticesinde birtakım konularda gelen talepler üzerine iyileştirmeler yapılmıştır. Bu kapsamda kantin denetlemesi, müfredat güncellemesi, ulaşım olanaklarının arttırılması, üniversite içi ring sisteminin kurulması ve eğitim öğretimi destekleyecek atölyeler uygulanmaktadır. (A.4.2.22.) (A.4.2.23.) (A.4.2.240.) (A.4.2.25.). (A.4.2.26.) (A.4.2.27.). Ayrıca yapılan oryantasyon programları ile öğrencilerin Üniversiteye adaptasyon sürecinin hızlandırılması sağlanmaktadır (A.4.2.28.). (A.4.2.29.).

Olgunluk Düzeyi (4): Tüm programlarda öğrenci geri bildirimlerinin alınmasına ilişkin uygulamalar izlenmekte ve öğrenci katılımına dayalı biçimde iyileştirilmektedir. Geri bildirim sonuçları karar alma süreçlerine yansıtılmaktadır.

A.4.3. Mezun İlişkileri Yönetimi

Mezunların eğitim öğretim, araştırma ve istihdam süreçlerine yönelik katkılarının yükseköğretim sistemindeki iyileştirme çalışmalarına yansıtılabilmesi için mezun ilişkilerinin yönetimi kapsamında Üniversitemizin planları ve hedefleri mevcuttur. Üniversitemizde Mezun Bilgi Sistemi otomasyonu kurulmuş olup öğrencilerin kaydolabileceği, kayıtlı öğrencilerle iletişim kurabilecekleri, iş ilanı takip edebilecekleri altyapı oluşturulmuştur. Mezunlarımızın istihdam ve başarılarına yönelik izleme çalışmaları bu çerçevede yürütülmektedir. Mezun bilgi sistemine öğrencilerin kaydolması teşvik edilmekte böylece bütün mezunlarla iletişim kurulması amaçlanmaktadır(A.4.3.1.) (A.4.3.5.). Bunun yanı sıra birimlerde de anket yöntemiyle oluşturulan mezun bilgi sistemi sayesinde mezun takip sürecinin desteklenerek iyileştirilmesi sağlanmaktadır (A.4.3.3.) (A.4.3.4.).

Mezun bilgi sisteminin yanı sıra Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezi kurularak hem aktif öğrencilerin kariyer planlamasını yaparak mezuniyete hazır hale gelmeleri hem de mezun öğrencilere yönelik iş olanaklarının paylaşılması sağlanmaktadır (A.4.3.2.). Böylece eğitim-öğretim sürecini tamamlansa da üniversite-öğrenci iletişiminin devam etmesi amaçlanmaktadır. Üniversite-öğrenci iletişiminin devam etmesi ve mezun bilgi sisteminin güçlendirilmesi adına mezun öğrenciler konuşmacı olarak davet edildiği Kariyer Günleri düzenlenmektedir. Bu sayede mezun öğrencilerin aktif öğrencilerle buluşmaları ve aktif öğrencilerin birimle iletişim kurmalarını teşvik edecek şekilde iletişim kurulması sağlanmaktadır (A.4.3.6.).

Mezun ilişkileri kapsamında mezun öğrencilerin eğitim-öğretim sürecine ilişkin görüş ve önerilerini almak üzere birimler tarafından anket uygulanmaktadır. Üniversitemizin dış paydaşı olarak değerlendirilen mezun öğrencilerden alınan geri dönüşler eğitim-öğretim sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlarken diğer taraftan mezun öğrencilerimizin Üniversiteyle olan bağını güçlendireceği düşünülmektedir (A.4.3.7.) (A.4.3.8.).

 

Olgunluk Düzeyi (4): Mezun izleme sistemi uygulamaları izlenmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda programlarda güncellemeler yapılmaktadır.


KANITLAR 1

KANITLAR 2

Mezuniyet Anketi



Öğr. Gör. FIRAT ARSLAN
Güncelleme : 17.12.2024 16:17:26